Afspænding og stresshåndtering Arbejdsliv Biografier og selvbiografier Børn og forældre Daginstitutioner og skole Filosofi og teologi Historie Humor Højtider Kommunikation Konfliktløsning Kunst, kultur og arkitektur Psykologi Rejser Samfund, debat og politik Selvhjælp Seniorliv Sundhed og sport Skønlitteratur Særlige behov True Crime Ungdomsuddannelserne Videregående uddannelser Bøger på vej Fordelsklub Nyhedsservice
Ny kunde Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Tilbage Arbejdsmiljø Ledelse og HR Jura
Tilbage Børn 0-6 år Børn 7-12 år Børn 13-18 år Fagbøger for børn Graviditet og fødsel
Tilbage Børnehave SFO Skole Vuggestue Udepædagogik og udeskole
Tilbage Spiritualisme
Tilbage Antikken, vikingetid og middelalder 1400-1800-tallet 1900-2000-tallet Krige og konflikter
Tilbage Arkitektur Film og teater Kulturhistorie Kunst
Tilbage Sorg Terapi og behandling
Tilbage Guidebøger Sejlads 111 steder
Tilbage Natur, klima og miljø Feminisme, ligestilling og kønspolitik
Tilbage Sport og idræt Sundhed og helse
Tilbage Chicklit Digte (poesi og lyrik) Fantasy og magisk realisme Gysere og thrillere Historiske romaner Krimi og spænding Science Fiction, utopier og dystopier Stærke kvinder
Tilbage ADHD Angst Autisme Børn med særlige behov Fobier
Tilbage Dansk og retorik Didaktik Filosofi Historie og oldtidskundskab Idræt KS (kultur og samfund) Matematik og naturfag Mediefag og drama Opgaveskrivning og studieteknik Psykologi Pædagogikumbiblioteket Religion Samfundsfag Studieture
Tilbage Lærer Læring og didaktik Miljø og klima PAU Pædagog Pædagogik (universitet) Psykologi Socialrådgiver Sundhedsuddannelser
Tilbage Nyhedsbrev Læserbarometeret Gratis kataloger Undervisereksemplarer Ambassadør
Ny kunde Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Indkøbskurv 0
Bøger
Afspænding og stresshåndtering
Arbejdsliv
Biografier og selvbiografier
Børn og forældre
Daginstitutioner og skole
Filosofi og teologi
Historie
Humor
Højtider
Kommunikation
Konfliktløsning
Kunst, kultur og arkitektur
Psykologi
Rejser
Samfund, debat og politik
Selvhjælp
Seniorliv
Sundhed og sport
Skønlitteratur
Særlige behov
True Crime
Ungdomsuddannelserne
Videregående uddannelser
- Arbejdsmiljø
- Ledelse og HR
- Jura
- Børn 0-6 år
- Børn 7-12 år
- Børn 13-18 år
- Fagbøger for børn
- Graviditet og fødsel
- Børnehave
- SFO
- Skole
- Vuggestue
- Udepædagogik og udeskole
- Spiritualisme
- Antikken, vikingetid og middelalder
- 1400-1800-tallet
- 1900-2000-tallet
- Krige og konflikter
- Arkitektur
- Film og teater
- Kulturhistorie
- Kunst
- Sorg
- Terapi og behandling
- Guidebøger
- Sejlads
- 111 steder
- Natur, klima og miljø
- Feminisme, ligestilling og kønspolitik
- Sport og idræt
- Sundhed og helse
- Chicklit
- Digte (poesi og lyrik)
- Fantasy og magisk realisme
- Gysere og thrillere
- Historiske romaner
- Krimi og spænding
- Science Fiction, utopier og dystopier
- Stærke kvinder
- ADHD
- Angst
- Autisme
- Børn med særlige behov
- Fobier
- Dansk og retorik
- Didaktik
- Filosofi
- Historie og oldtidskundskab
- Idræt
- KS (kultur og samfund)
- Matematik og naturfag
- Mediefag og drama
- Opgaveskrivning og studieteknik
- Psykologi
- Pædagogikumbiblioteket
- Religion
- Samfundsfag
- Studieture
- Lærer
- Læring og didaktik
- Miljø og klima
- PAU
- Pædagog
- Pædagogik (universitet)
- Psykologi
- Socialrådgiver
- Sundhedsuddannelser
Bøger på vej
Fordelsklub
Nyhedsservice
Nyhedsbrev
Læserbarometeret
Gratis kataloger
Undervisereksemplarer
Ambassadør
Frydenlund
Daginstitutioner og skole
Udepædagogik og udeskole
Udeskole

 

Udeskole

– TEACHOUT-projektets resultater

Udeskole rykker! Bogen her dokumenterer de positive effekter af regelmæssig udeundervisning.

  • Læs mere
  • Anmeldelser
  • Produktdetaljer

Udeskole bygger på resultaterne fra forskningsprojektet TEACHOUT. De viser, at skolereformens ønsker om øget fokus på fysisk aktivitet, bevægelse, motivation og læring kan nås gennem en mere varieret skoledag med udeskole.

Siden årtusindeskiftet har flere og flere elever deltaget i regelmæssig udeundervisning; knapt en femtedel af danske grundskoler har en eller flere klasser, der undervises i udeskoleforløb. Bogen Udeskole går i dybden med det hidtil største kvantitative og kvalitative studie af udeskole i dansk og international sammenhæng. Blandt resultaterne er:

  • Udeskole kan øge graden af uforudsigelighed, så eleverne kan blive mere fleksible i deres opgaveløsning.
  • Regelmæssig udeskole kan øge elevernes læsefærdigheder.
  • Udeskole gennemført gennem et år øger elevernes lyst til skolearbejde.
  • Elevernes hjælpsomhed og empati styrkes gennem regelmæssig udeundervisning.
  • Udeskole kan have en positiv indvirkning på børn med adfærdsudfordringer som ADHD.
  • Udeskole bidrager til øget fysisk aktivitet.

Bogens forfattere beskriver og diskuterer ligeledes resultater fra de seneste 20 års forskning med fokus på det historiske og sundhedsmæssige aspekt, og de giver afsluttende læseren mulighed for at vurdere dansk udeskoleforskning i et internationalt perspektiv.

Den henvender sig især til lærere, pædagoger, skoleledelser og studerende med interesse for udeskolens potentialer, ligesom den bestemt også bør skabe refleksion hos politikere, der beskæftiger sig med spørgsmål om, hvordan grundskolen kan fremme sundhed, trivsel og læring.

Forfatterne er alle forskere og praktikere inden for udeskole i Danmark.

»Det er en stor glæde, at forskningen i udeskoleområdet her er samlet. De fleste praktikere i skolen ved, at det altid er godt ’at komme ud’, men her er der forskningsmæssige belæg for, at eleverne lærer mere, at undervisningen bliver mere undersøgelsesorienteret, at elevernes motivation øges, og at det er sundhedsfremmende at få undervisning. […] Det er en bog, der absolut kan anbefales til studerende på læreruddannelser og pædagoguddannelser. Her er der afsæt for mange interessante bacheloropgaver. Det er også en bog, der bør læses af skoleledere, praktikere og politikere, der her kan finde belæg for at tænke nyt om skole og undervisningens rammer.«
Folkeskolen


Antal sider: 231

ISBN: 9788772162195

Udgave, år: 1, 2020

Oplag, år: 1, 2020

Udgivelse: 14-09-2020

Indbinding: Paperback

Best.nr.: 14455

På lager
329,95
+ -
Anmeldercitat

»Det er en stor glæde, at forskningen i udeskoleområdet her er samlet. De fleste praktikere i skolen ved, at det altid er godt ’at komme ud’, men her er der forskningsmæssige belæg for, at eleverne lærer mere, at undervisningen bliver mere undersøgelsesorienteret, at elevernes motivation øges, og at det er sundhedsfremmende at få undervisning. […] Det er en bog, der absolut kan anbefales til studerende på læreruddannelser og pædagoguddannelser. Her er der afsæt for mange interessante bacheloropgaver. Det er også en bog, der bør læses af skoleledere, praktikere og politikere, der her kan finde belæg for at tænke nyt om skole og undervisningens rammer.«
Folkeskolen


Andre kunder synes også om

Børns udeleg Patrick Grahn, Fredrika Mårtensson, Bodil Lindblad, Paula Nilsson, Anna Ekman

Hvordan anvender børn udearealet i børnehaven? Betydningen af legepladsens udformning for børns leg,…

219,95
Udepædagogik – naturligvis! Lars Bergholdt

Udepædagogik – naturligvis! er en bog for alle, der har lyst til at lave noget i og med naturen. Ud …

299,95
Legepladsens pædagogik Benny Schytte

Legepladsen bør være en del af det daglige pædagogiske arbejde, men er det desværre alt for sjældent…

299,95
Information Kundeservice
Salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
Om forlaget
Medarbejdere
Ledige stillinger
EU's persondataforordning (GDPR)
Cookiepolitik
Områder Academic
Boghandlere
Undervisereksemplarer
Foreign Rights
Fonden Frydenlund
Kontakt

Forlaget Frydenlund
Alhambravej 6
1826 Frederiksberg C

Telefonnr.: 3393 2212
E-mail: post@frydenlund.dk
Følg os på

Varen, du er ved at bestille, er endnu ikke udkommet.

Vi sender den til dig, når vi modtager den fra trykkeriet.
Vi trækker selvfølgelig først penge for din betaling/sender en faktura, når bogen er afsendt.