Afspænding og stresshåndtering Arbejdsliv Biografier og selvbiografier Børn og forældre Daginstitutioner og skole Filosofi og teologi Historie Humor Højtider Kommunikation Konfliktløsning Kunst, kultur og arkitektur LGBTQ+ Livsstil Psykologi Rejse- og guidebøger Samfund, debat og politik Selvhjælp Seniorliv og ældre Skønlitteratur Sport og idræt Sundhed og helse Særlige behov True Crime Ungdomsuddannelserne Videregående uddannelser Fordelsklub Alhambra Kriminalforlaget
Ny kunde Nyhedsservice Bøger på vej Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Tilbage Arbejdsmiljø Ledelse og HR
Tilbage Børn 0-6 år Børn 7-12 år Børn 13-18 år Fagbøger for børn Graviditet og fødsel
Tilbage Børnehave SFO Skole Vuggestue Udepædagogik og udeskole
Tilbage Spiritualisme
Tilbage Antikken, vikingetid og middelalder 1400-1800-tallet 1900-2000-tallet Kongelige Krige og konflikter
Tilbage Arkitektur Film og teater Fotografi Kulturhistorie Kunst
Tilbage Sorg Terapi og behandling
Tilbage Sejlads 111 steder
Tilbage Natur, klima og miljø Feminisme, ligestilling og kønspolitik
Tilbage Chicklit Digte (poesi og lyrik) Fagbøger om skønlitteratur Fantasy og magisk realisme Gysere og thrillere Historiske romaner Krimi og spænding Science Fiction, utopier og dystopier Stærke kvinder
Tilbage ADHD Angst Autisme Børn med særlige behov Fobier
Tilbage Dansk og retorik Didaktik Filosofi Historie og oldtidskundskab Idræt KS (kultur og samfund) Matematik og naturfag Mediefag og drama Opgaveskrivning og studieteknik Psykologi Pædagogikumbiblioteket Religion Samfundsfag Studieture
Tilbage Lærer Læring og didaktik Miljø og klima PAU Pædagog Pædagogik (universitet) Psykologi Socialrådgiver Sundhedsuddannelser
Ny kunde Nyhedsservice Bøger på vej Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Indkøbskurv 0
Bøger
Afspænding og stresshåndtering
Arbejdsliv
Biografier og selvbiografier
Børn og forældre
Daginstitutioner og skole
Filosofi og teologi
Historie
Humor
Højtider
Kommunikation
Konfliktløsning
Kunst, kultur og arkitektur
LGBTQ+
Livsstil
Psykologi
Rejse- og guidebøger
Samfund, debat og politik
Selvhjælp
Seniorliv og ældre
Skønlitteratur
Sport og idræt
Sundhed og helse
Særlige behov
True Crime
Ungdomsuddannelserne
Videregående uddannelser
- Arbejdsmiljø
- Ledelse og HR
- Børn 0-6 år
- Børn 7-12 år
- Børn 13-18 år
- Fagbøger for børn
- Graviditet og fødsel
- Børnehave
- SFO
- Skole
- Vuggestue
- Udepædagogik og udeskole
- Spiritualisme
- Antikken, vikingetid og middelalder
- 1400-1800-tallet
- 1900-2000-tallet
- Kongelige
- Krige og konflikter
- Arkitektur
- Film og teater
- Fotografi
- Kulturhistorie
- Kunst
- Sorg
- Terapi og behandling
- Sejlads
- 111 steder
- Natur, klima og miljø
- Feminisme, ligestilling og kønspolitik
- Chicklit
- Digte (poesi og lyrik)
- Fagbøger om skønlitteratur
- Fantasy og magisk realisme
- Gysere og thrillere
- Historiske romaner
- Krimi og spænding
- Science Fiction, utopier og dystopier
- Stærke kvinder
- ADHD
- Angst
- Autisme
- Børn med særlige behov
- Fobier
- Dansk og retorik
- Didaktik
- Filosofi
- Historie og oldtidskundskab
- Idræt
- KS (kultur og samfund)
- Matematik og naturfag
- Mediefag og drama
- Opgaveskrivning og studieteknik
- Psykologi
- Pædagogikumbiblioteket
- Religion
- Samfundsfag
- Studieture
- Lærer
- Læring og didaktik
- Miljø og klima
- PAU
- Pædagog
- Pædagogik (universitet)
- Psykologi
- Socialrådgiver
- Sundhedsuddannelser
Fordelsklub
Alhambra
Kriminalforlaget
Frydenlund
Videregående uddannelser
Veje til viden

 

Veje til viden

Piagets og Vygotskys læringsteorier i historisk og teoretisk belysning
Steen Beck

Denne bog giver en grundig præsentation og diskussion af Jean Piagets og Lev Vygotskys teorier om erkendelse, læring og undervisning samt analyser, der ikke tidligere har været i centrum i de nordiske lande.

  • Læs mere
  • Anmeldelser
  • Produktdetaljer

Bogen analyserer de to teoretikere og deres pædagogiske og didaktiske teorier set i en idé- og kulturhistorisk kontekst. Derudover er den et selvstændigt bidrag til en vigtig international diskussion om teoriers forenelighed og uforenelighed.

Den henvender sig til enhver, der interesserer sig for pædagogisk filosofi, idehistorie og læringsteori, og bogen kan med fordel anvendes af studerende og lærere på universiteter og professionshøjskoler. Den slutter af med at se på de to teoretikere imellem teori og praksis: Hvordan kan vi i dag bruge dem i klasselokalet?

»En længe ventet fagbog om de to store pædagogiske tænkere Piagets og Vygotskys læringsteorier. [...] Jeg har savnet denne bog, som vil have stor interesse for fagfolk og studerende på de pædagogiske uddannelser«.
Steen Flemming Jørgensen, rektor emeritus


»Steen Beck anvender dialektikkens dynamik til at skrive Piaget og Vygotsky ind i nutiden, så man sidder tilbage med en kvalificeret indføring i den erkendelsesmæssige og historiske udvikling bag de store stemmer«.
Tine Tønnes Sørensen, gymnasielærer i psykologi


»Bogen er informativ, dybgående, fængslende, interessevækkende og spændende læsning for brugere med interesse i psykologi, filosofi og pædagogik. [...] Jeg kan klart anbefale bogen til studerende og lærere på professionshøjskoler, universiteter og seminarer«.
Ute Wagner, daglig pædagogisk leder i en børneinstitution


»[…] en guldgrube. Den er et standardværk som studiebog. [...] Undervisere kan vælge at starte læsningen med bogens fjerde del: ’Piaget og Vygotsky i klasselokalet’, hvor Steen Beck uddyber og konkretiserer de mulige didaktiske implikationer. Her genfindes læringsrumsmodellen, og her beskrives ’den didaktiske mikrogenese’, som er et begreb, der åbner for og beskriver det helt fundamentale forhold mellem lærerens undervisning og elevens læring«.
Folkeskolen


»Bogen adskiller sig fra andre bøger ved at praktisere den tænkning, den beskriver på en dynamisk måde«.
Jan Kjærgaard Hansen, socialpædagog


»[…] en interessant og velgennemarbejdet bog om Piaget og Vygotsky med tyngden lagt på teoriernes samtidshistoriske og idehistoriske sammenhænge. Der bliver dog også plads til en spændende diskussion af, hvordan de to tænkere kan bruges til at forstå forholdet mellem undervisning og læring i skolen«.
Dansk Pædagogisk Tidsskrift


»[…] en yderst velskrevet bog. […] Beck formår at formidle svært stof på en måde, der gør den tilgængelig for også relativt uindviede læsere. På denne baggrund vil jeg anbefale alle med en interesse for pædagogik, læring, dannelse og skoleafholdelse at læse Becks bog«.
Studier i pædagogisk filosofi


Antal sider: 454

ISBN: 9788771185591

Udgave, år: 1, 2015

Oplag, år: 1, 2015

Udgivelse: 20-08-2015

Indbinding: Paperback

Best.nr.: 14647

På lager
399,95
+ -
Anmeldercitat

»En længe ventet fagbog om de to store pædagogiske tænkere Piagets og Vygotskys læringsteorier. [...] Jeg har savnet denne bog, som vil have stor interesse for fagfolk og studerende på de pædagogiske uddannelser«.
Steen Flemming Jørgensen, rektor emeritus


Andre kunder synes også om

Vygotsky i pædagogikken

Børn lærer af andre børn og voksne. Interessen for, hvordan samarbejde i sociale sammenhænge bidrage…

269,95
Pædagogik – didaktik, læring og dannelse i daginstitution og skole Stig Broström, Mogens Hansen

Børn i alle aldre har brug for udfordringer og krav. Særligt for socialt udsatte børn er det vigtigt…

229,95
Pierre Bourdieu

Tekster af en af vor tids vigtigste, mest komplekse og interessante sociologer. Her er et udvalg af …

249,95
Information Kundeservice
Salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
Om forlaget
Medarbejdere
Ledige stillinger
EU's persondataforordning (GDPR)
Cookiepolitik
Områder Alhambra
Kriminalforlaget
Academic
Fonden Frydenlund
Boghandlere
Undervisereksemplarer
Foreign Rights
Kontakt

Forlaget Frydenlund
Alhambravej 6
1826 Frederiksberg C

Telefonnr.: 3393 2212
E-mail: post@frydenlund.dk
Følg os på

Varen, du er ved at bestille, er endnu ikke udkommet.

Vi sender den til dig, når vi modtager den fra trykkeriet.
Vi trækker selvfølgelig først penge for din betaling/sender en faktura, når bogen er afsendt.