Afspænding og stresshåndtering Arbejdsliv Biografier og selvbiografier Børn og forældre Daginstitutioner og skole Filosofi og teologi Historie Humor Højtider Kommunikation Konfliktløsning Kunst, kultur og arkitektur LGBTQ+ Livsstil Psykologi Rejse- og guidebøger Samfund, debat og politik Selvhjælp Seniorliv og ældre Skønlitteratur Sport og idræt Sundhed og helse Særlige behov True Crime Ungdomsuddannelserne Videregående uddannelser Fordelsklub Alhambra Kriminalforlaget
Ny kunde Nyhedsservice Bøger på vej Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Tilbage Arbejdsmiljø Ledelse og HR
Tilbage Børn 0-6 år Børn 7-12 år Børn 13-18 år Fagbøger for børn Graviditet og fødsel
Tilbage Børnehave SFO Skole Vuggestue Udepædagogik og udeskole
Tilbage Spiritualisme
Tilbage Antikken, vikingetid og middelalder 1400-1800-tallet 1900-2000-tallet Kongelige Krige og konflikter
Tilbage Arkitektur Film og teater Fotografi Kulturhistorie Kunst
Tilbage Sorg Terapi og behandling
Tilbage Sejlads 111 steder
Tilbage Natur, klima og miljø Feminisme, ligestilling og kønspolitik
Tilbage Chicklit Digte (poesi og lyrik) Fagbøger om skønlitteratur Fantasy og magisk realisme Gysere og thrillere Historiske romaner Krimi og spænding Science Fiction, utopier og dystopier Stærke kvinder
Tilbage ADHD Angst Autisme Børn med særlige behov Fobier
Tilbage Dansk og retorik Didaktik Filosofi Historie og oldtidskundskab Idræt KS (kultur og samfund) Matematik og naturfag Mediefag og drama Opgaveskrivning og studieteknik Psykologi Pædagogikumbiblioteket Religion Samfundsfag Studieture
Tilbage Lærer Læring og didaktik Miljø og klima PAU Pædagog Pædagogik (universitet) Psykologi Socialrådgiver Sundhedsuddannelser
Ny kunde Nyhedsservice Bøger på vej Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Indkøbskurv 0
Bøger
Afspænding og stresshåndtering
Arbejdsliv
Biografier og selvbiografier
Børn og forældre
Daginstitutioner og skole
Filosofi og teologi
Historie
Humor
Højtider
Kommunikation
Konfliktløsning
Kunst, kultur og arkitektur
LGBTQ+
Livsstil
Psykologi
Rejse- og guidebøger
Samfund, debat og politik
Selvhjælp
Seniorliv og ældre
Skønlitteratur
Sport og idræt
Sundhed og helse
Særlige behov
True Crime
Ungdomsuddannelserne
Videregående uddannelser
- Arbejdsmiljø
- Ledelse og HR
- Børn 0-6 år
- Børn 7-12 år
- Børn 13-18 år
- Fagbøger for børn
- Graviditet og fødsel
- Børnehave
- SFO
- Skole
- Vuggestue
- Udepædagogik og udeskole
- Spiritualisme
- Antikken, vikingetid og middelalder
- 1400-1800-tallet
- 1900-2000-tallet
- Kongelige
- Krige og konflikter
- Arkitektur
- Film og teater
- Fotografi
- Kulturhistorie
- Kunst
- Sorg
- Terapi og behandling
- Sejlads
- 111 steder
- Natur, klima og miljø
- Feminisme, ligestilling og kønspolitik
- Chicklit
- Digte (poesi og lyrik)
- Fagbøger om skønlitteratur
- Fantasy og magisk realisme
- Gysere og thrillere
- Historiske romaner
- Krimi og spænding
- Science Fiction, utopier og dystopier
- Stærke kvinder
- ADHD
- Angst
- Autisme
- Børn med særlige behov
- Fobier
- Dansk og retorik
- Didaktik
- Filosofi
- Historie og oldtidskundskab
- Idræt
- KS (kultur og samfund)
- Matematik og naturfag
- Mediefag og drama
- Opgaveskrivning og studieteknik
- Psykologi
- Pædagogikumbiblioteket
- Religion
- Samfundsfag
- Studieture
- Lærer
- Læring og didaktik
- Miljø og klima
- PAU
- Pædagog
- Pædagogik (universitet)
- Psykologi
- Socialrådgiver
- Sundhedsuddannelser
Fordelsklub
Alhambra
Kriminalforlaget
Frydenlund
Videregående uddannelser
Læring og didaktik
It-didaktisk design

 

It-didaktisk design

Karin Tweddell Levinsen, Birgitte Holm Sørensen

Det er afgørende, at skoler og gymnasier forstår at bruge it-didaktik både fagligt og tværfagligt i undervisningen. It-didaktisk design, der bygger på flere års forskning, ruster lærere til at inkludere it i deres undervisning.

  • Læs mere
  • Forfatterinfo
  • Anmeldelser
  • Produktdetaljer

It-didaktisk design retter sig mod alle fag og klassetrin. Den præsenterer den didaktisk model, LEDD-modellen, der adskiller sig fra andre modeller ved at lægge vægt på, at eleverne inddrages som deltagere i deres egne læreprocesser og dermed får indflydelse på egen læring.

Bogen giver en status på teknologien i dag og ser på centrale forandringer i den digitale udvikling. Forandringer der fordrer, at vi bliver mere bevidste om den som samfundsfænomen. Slutteligt kommer den ind på, hvordan man som underviser kan forholde sig undersøgende til egen praksis. Kapitlerne omfatter:

  1. Den digitale teknologi – et øjebliksbillede
  2. It i skolen – et historisk perspektiv
  3. It-didaktisk design
  4. At udvælge læringsressourcer og digital teknologi
  5. Den didaktiske LEDD-model i anvendelse
  6. Afslutning – den dobbelte didaktik

It-didaktisk design henvender sig til lærere i grundskolen og til undervisere og studerende på læreruddannelsen samt undervisere på ungdomsuddannelser.

Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København.

Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.

»Ud over det gennemgående fokus på LEDD-modellen er der specielt to interessante analyser i bogen. For eksempel opstillingen af de to strømninger (konvergenser), der har domineret feltet de sidste 60 år. Her formår forfatterne at indkapsle de tendenser, der på skift har været populære på det digitalteknologiske område. Denne historiske fremstilling bidrager til en større forståelse af, hvilken ’skole’ man selv er rundet af. Ligeledes er jeg begejstret for begrebsudredningerne, der er beskrevet i kapitlet om at udvælge læringsresurser og digital teknologi. Her bliver det tydeligt, at i diskussionerne om teknologi bruges der mange termer, som ofte dækker over det samme. Her formår forfatterne at give et brugbart view til at skille skæg fra snot i diskussionerne om teknologi i undervisningen.«
Folkeskolen 


Antal sider: 144

ISBN: 9788772162522

Udgave, år: 1, 2020

Oplag, år: 1, 2020

Udgivelse: 20-10-2020

Indbinding: Paperback

Best.nr.: 9855

På lager
229,95
It-didaktisk design
+ -
På lager
298,95
It-didaktisk design (e-bog, epub)
+ -
Anmeldercitat

»Ud over det gennemgående fokus på LEDD-modellen er der specielt to interessante analyser i bogen. For eksempel opstillingen af de to strømninger (konvergenser), der har domineret feltet de sidste 60 år. Her formår forfatterne at indkapsle de tendenser, der på skift har været populære på det digitalteknologiske område. Denne historiske fremstilling bidrager til en større forståelse af, hvilken ’skole’ man selv er rundet af. Ligeledes er jeg begejstret for begrebsudredningerne, der er beskrevet i kapitlet om at udvælge læringsresurser og digital teknologi. Her bliver det tydeligt, at i diskussionerne om teknologi bruges der mange termer, som ofte dækker over det samme. Her formår forfatterne at give et brugbart view til at skille skæg fra snot i diskussionerne om teknologi i undervisningen.«
Folkeskolen 


Andre kunder synes også om

Sociale medier, sociale dilemmaer

Hvordan sætter man de rigtige digitale fodspor? Hvad er social identitet? Kan man stole på Wikipedia…

149,95
Dannelse og digital kultur

Bogen her giver refleksioner og et flerfagligt blik på, hvordan du som pædagog, lærer eller undervis…

249,95
Teknologiforståelse i skolen Peter Sippel

Hvordan lærer vi børn og unge at begå sig på de digitale platforme, hvis de skal blive til andet og …

229,95
Gruppearbejdets didaktik Maren Aarup Schjørring, Steen Beck, Tony S. Andersen

Gruppearbejde er noget, der skal læres. Det kræver træning, både hos læreren og eleverne, for at arb…

229,95
Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser Henriette Duch

Bogen her bidrager til det fortsatte arbejde med og udvikling inden for gruppearbejde. Forfatterne e…

229,95
Skærme i skolen Dorte Ågård

Det er en pædagogisk vildfarelse at tro, at moderne, effektiv undervisning partout skal være skærmba…

269,95
Information Kundeservice
Salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
Om forlaget
Medarbejdere
Ledige stillinger
EU's persondataforordning (GDPR)
Cookiepolitik
Områder Alhambra
Kriminalforlaget
Academic
Fonden Frydenlund
Boghandlere
Undervisereksemplarer
Foreign Rights
Kontakt

Forlaget Frydenlund
Alhambravej 6
1826 Frederiksberg C

Telefonnr.: 3393 2212
E-mail: post@frydenlund.dk
Følg os på

Varen, du er ved at bestille, er endnu ikke udkommet.

Vi sender den til dig, når vi modtager den fra trykkeriet.
Vi trækker selvfølgelig først penge for din betaling/sender en faktura, når bogen er afsendt.