FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Morten Overgård Nielsen
Didaktik i skriftlighed
Pris 199,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  128
ISBN:  9788772162836
Udgave, år:  1, 2021
Oplag, år:  1, 2021
Udgivelse:  August 2021
Indbinding:  Paperback
Best.nr.:  5603
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Hvorfor skal eleverne lære at skrive? Skal det egentlig bruges til andet end eksamen? Didaktik i skriftlighed sætter fokus på vigtigheden af god skriftlighed og forklarer, hvorfor det er vigtigt at kunne.



Med udgangspunkt i den nyeste, internationale forskning argumenterer Didaktik i skriftlighed for, at der bør skabes en fælles skriftlighedskultur på de enkelte skoler, som bør kendetegnes af progression og formativ feedback kombineret med fællesskab og åbenhed.

Samtidig bør traditionen med, at skriftlighed hovedsageligt baserer sig på gentagelser af eksamens­opgaver og ren forberedelse til den skriftlige eksamen, afskaffes. Bogen bygger derfor på det velafprøvede koncept, at hvis man ved hjælp af gennemtænkt skriveundervisning lærer eleverne at skrive, så kan de selvfølgelig sagtens også skrive en eksamensopgave.

Evnen til at formulere sig skriftligt hjælper både eleven med at reflektere over faget og teksten og med at artikulere sig om det. Derudover vil det at kunne formulere sig på skrift give eleven et forspring både på videregående uddannelser og senere i erhvervslivet.

Didaktik i skriftlighed bidrager til en yderligere professionalisering af skriftlighedsdidaktikken i det danske uddannelsessystem og henvender sig primært til undervisere i grundskolen og på de gymnasiale uddannelser. Den omhandler bl.a.:

  • Didaktiske værktøjer i skriftlighedsdidaktikken.
  • Bearbejdning af skriveproces, stilladsering og progression.
  • Hvordan skaber man en fælles skriftlighedskultur?
  • Hvordan kan feedback være med til at forbedre en elevs skriftlighedsniveau?
  • En lang række centrale opmærksomhedspunkter.

Forfatterinfo:

Morten Overgård Nielsen er lektor i matematik og dansk ved Gladsaxe Gymnasium, tidligere medlem af opgavekommissionen for hf og medlem af læreplansgruppen for hf ved hf-reformen. Han har i en årrække arbejdet som sprogkonsulent indenfor efteruddannelse i skriftlighed. Morten er medlem af Frydenlunds Matematik-redaktion.

Anmeldercitater:

»Bogen er et godt værktøj for undervisere og skoler, der har didaktisk fokus på skriftlighed til at komme godt i gang med udvikling af elevernes skriftlighed.«
Bibliotekernes lektørudtalelse

Andre titler af samme forfatter:
Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik