Vejledningsdidaktik hjælper dig som studie- og uddannelsesvejleder med at skabe perspektiv på, overvejelser om og med at evaluere din vejledningspraksis.
I bogen tydeliggør og udfolder forfatterne vejledningsdidaktik som fænomen og som praksis. De indkredser det metasyn på vejledning, som begrebet vejledningsdidaktik repræsenterer.
Bogen undersøger begrebets potentialer fra forskellige kontekster og ståsteder og i forhold til forskellige metoder og målgrupper. Den indledes og afsluttes med videnskabsteoretiske blikke på vejledningsdidaktik og læring.
Den henvender sig til vejledere og lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, til vejledere i Studievalg Danmark samt A-kasser, fagforeninger og jobcentre, til professionelle i den kommunale ungeindsats og på FGU-institutioner. Endelig henvender bogen sig til studerende på diplom- og masteruddannelser i vejledning.
Forfatterne er Grethe Fogh Nielsen, Peter Plant, Randi Skovhus, Trine Harck, Rita Buhl, Christian Tang Lystbæk og Finn Thorbjørn Hansen.