Anmeldercitater: |
»Bogen hjælper os til at forstå, hvordan vi kan forberede vores relationer til andre mennesker gennem anerkendelse og værdsættende samtaler. […] Kærligt velskrevet bog, som jeg kan anbefale alle, der i deres daglige virkelighed arbejder med relationer og møder mellem mennesker«. Lene Qvortrup, lektor på Københavns Professionshøjskole
|
»Kan anbefale bogen til alle, der ønsker at arbejde bevidst med deres kommunikationsform«. Emma Javadi Moth, Socialpædagog
|
»Jeg må indrømme, at jeg blev overrasket ved læsningen, da jeg troede, at jeg vidste meget om den anerkendende kommunikation og metoderne, som fører til en god kommunikation. Forfatteren har formået at skrive en ny bog om anerkendende kommunikation – med nye vinkler og metoder, som er vejviser i færden med og blandt mennesker«. Ute Wagner, afdelingsleder hos Tønder Kommune
|
»Det har været en personlig berigelse og et fagligt inspirerende pust at læse bogen. Den får på enkle måder kastet lys på praksisnære knuder i vores tænkning, i vores relationer til andre og i det pædagogiske arbejde […] Jeg vil varmt anbefale bogen til private som til fagpersoner«. Berit Mikkelsen, certificeret IVK-træner og selvstændig konsulent
|
   
»Jeg oplever hendes bog som en god grundbog, der kan bruges af alle. [...] Har man ikke før læst om girafsprog og den anerkendende samtale, er denne bog et godt sted at starte«. Ulla Bechsgaard i Jyllands-Posten
|
»Indholdet vil i sin essens været let tilgængeligt og i mange tilfælde velkendt for de fleste i den pædagogiske verden, men ikke desto mindre fungerer det fint at bruge bogen som en høflig og velfunderet reminder om, hvorfor vores tilgang til de børn, unge og forældre, vi møder på vores vej, er så afgørende for, hvordan kommunikation og relation folder sig ud«. Folkeskolen
|