FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

Charlotte AlbrechtsenIda C.R. Jakobsen
Spørgeskemaer der virker (e-bog, epub)
Sæt modtageren i centrum
Pris 119,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

ISBN:  9788772163116
Udgave, år:  1. epub-udgave, 2021
Udgivelse:  Juni 2021
Indbinding:  Hæftet
Illustreret
Best.nr.:  5788
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

For at få bedre data gennem spørgeskemaer kræver det både mange, men også præcise svar. Spørgeskemaer der virker giver dig værktøjerne til at udarbejde spørgeskemaer, som dine modtagere både kan og vil svare på.



Internettet er i dag fyldt med spørgeskemaer, der er lige til at bruge og sende afsted – men de er ikke målrettet selve modtagerne. Formålet med Spørgeskemaer der virker er dermed at rette op på dette og give dig værktøjerne, så modtagernes svar bliver mere præcise og på den måde mere brugbare i din data. Bogen er lavet som en trin for trin-guide til alle, der ønsker at opnå dette med deres spørgeskemaer.

Et godt spørgeskema skal nemlig skabe en god oplevelse hos modtageren, og det er derfor vigtigt at kende sin målgruppe, så du kan stille de rigtige spørgsmål. Bogen giver dig desuden svar på, hvad du skal vide, inden du går i gang, hvordan formulerer du bedst dine spørgsmål og svarmuligheder, og hvordan du organiserer og tester dit spørgeskema. Til sidst er der en tjekliste til dit spørgeskema, så du kan sikre dig, at du har fået det hele med.

Charlotte Albrechtsen er ph.d. i virksomhedskommunikation og cand.mag. i litteraturhistorie og antropologi. Hun har mange års erfaring med at designe og gennemføre kvalitative og kvantitative undersøgelser.

Ida C.R. Jakobsen er cand.mag. i læring og forandringsprocesser og bachelor i sociologi. Hun har i flere år beskæftiget sig med evalueringer i uddannelsessektoren og i den kommunale sektor.


Forfatterinfo:

Charlotte Albrechtsen er ph.d. i virksomhedskommunikation og cand.mag. i litteraturhistorie og antropologi. Hun har mange års erfaring med at designe og gennemføre kvalitative og kvantitative undersøgelser. 

Ida C.R. Jakobsen er cand.mag. i læring og forandringsprocesser og bachelor i sociologi. Hun har i flere år beskæftiget sig med evalueringer i uddannelsessektoren og i den kommunale sektor.

Anmeldercitater:

»En god lille bog, som har udvidet min viden omkring spørgeskemaer. Bogen har givet mig en forståelse for, hvor vigtigt det er at være tydelige og klar i sine spørgsmål ift. respondenter«.
Bettina Østerby, psykomotorisk terapeut, eksistentiel kropsterapeut

»Overskueligt og enkelt guider denne bog læseren til en bedre forståelse af, at et spørgeskema ikke bare er et spørgeskema. Det skal for dem, der skal svare på spørgeskemaet være en god oplevelse. [...] Forfatterne skriver sidst i bogen ”Vi håber, vores bog har rustet dig til at designe et spørgeskema” – det kan jeg klart svare ja til! Skøn bog som jeg længe har savnet – let at bruge og helt sikkert en bog, jeg vil bede mine studerende stille på hylden med nødvendige og brugbare hjælperedskaber«.
Lene Qvortrup, Lektor på UCC

»En meget relevant bog for alle, der ønsker at vide, hvordan man griber arbejdet med at lave spørgeskemaer an. Bogen er meget anvendelig for begyndere. Men også øvede kan have glæde af de mange tips til at optimere spørgeskemaet«.
Lotte Olsen, kommunikatør og translatør

Andre titler af samme forfatter:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik