FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

Jonas Andreasen LysgaardNanna Jordt Jørgensen
Bæredygtighedens pædagogik (e-bog, epub)
– forskningsperspektiver og eksempler fra praksis
Pris 448,95 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

ISBN:  9788772161877
Udgave, år:  1.epub-udgave, 2021
Udgivelse:  Februar 2021
Indbinding:  Paperback
Best.nr.:  5730
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

På baggrund af eksisterende national og international forskning i koblingerne mellem uddannelse, pædagogik og bæredygtighed sætter forfatterne i Bæredygtighedens pædagogik fokus på de pædagogiske dilemmaer og muligheder, som bæredygtighedsudfordringerne stiller til uddannelserne og pædagogisk praksis.



Bæredygtighedens pædagogik kvalificerer det arbejde, som der på tværs af danske pædagogiske institutioner og uddannelser i stigende grad sætter fokus på at gøre bæredygtighed til et centralt omdrejningspunkt. Klimaforandringer, tab af biodiversitet, forurening og ikke mindst de afledte sociale og sundhedsmæssige konsekvenser heraf sætter fokus på vigtigheden af at arbejde med en bæredygtig udvikling.

Bogen kvalificerer arbejdet med bæredygtighed i daginstitutioner, i skoler og på højskoler. Det handler bl.a. om handlekompetence, social læring, forandring, systemtænkning og forholdet mellem det lokale og det globale. Der gives en bred introduktion til feltet i et historisk, samtidigt og fremadrettet perspektiv for at bringe forskningen i bæredygtighed og pædagogik i tættere dialog med praktikerne. Her er også kapitler med konkrete eksempler på, hvordan man kan arbejde med bæredygtighed i hhv. daginstitutioner, grundskoler og højskoler.

Bogen henvender sig i særdeleshed til både undervisere og studerende på pædagog- og læreruddannelserne, men den kan også benyttes på højskoleniveau, mere bredt af praktiere, som arbejder med bæredygtighed og pædagogik, samt indgå i efteruddannelsesforløb for en lang række professioner.


Redaktørinfo:

Jonas Andreasen Lysgaard ph.d. og lektor ved Danmarks institut for Pædagogik og Uddan­nelse.

Nanna Jordt Jørgensen er ph.d. og lektor ved Københavns Professionshøjskole.

Anmeldercitater:

»Specielt for skoler, der skal i gang med at gøre en vision om en mere bæredygtig skole til virkelighed, vil det være en god ide at anskaffe sig denne bog. Men også for lærere, der tænker på at støtte deres elever i en mere bæredygtig fremtid, er der gode tanker og gode diskussioner at hente i bogen, hvor mange af de mest fremtrædende pædagogiske forskere herhjemme, der arbejder med uddannelse og bæredygtig udvikling, har skrevet.«
Folkeskolen

Andre titler af samme forfatter:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik