FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

Steen Beck
Dialog og dannelse
– samtalens kunst i undervisning og faglige læreprocesser
Pris 269,95 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  195
ISBN:  9788772164410
Udgave, år:  1, 2021
Oplag, år:  1, 2021
Udgivelse:  Oktober 2021
Indbinding:  Paperback
Best.nr.:  5614
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Dialog og dannelse er en bog om samtalens betydning for god undervisning. Tesen er, at dialog er dannelse i praksis, og at dannelsesprocesser i undervisningen hænger tæt sammen med kvaliteten af den dialog, der finder sted.



Det er gennem dialog med andre, at vi lærer at forholde os til os selv og vores omverden. I mere konkret forstand får vi mulighed for ikke bare at lære om verden, men også at tilegne os vigtige demokratiske kompetencer, både i forhold til det store samfund og i forhold til de nære fællesskaber.

Bogens første kapitler rummer principielle diskussioner, teoretiske perspektiver og undersøgelser af didaktiske modeller og typiske problemstillinger.

Herefter rettes blikket mod en række konkrete undervisningsforløb, hvor lærere eksperimenterer med dialogisk undervisning inden for en aktionsforskningsramme. Casene er fra ungdomsuddannelserne, men metoden kan også bruges i både udskolingen og på videregående uddannelser.

Bogen afrundes med et kapitel om byggesten til dialogisk undervisning, der samler hovedpointerne fra de teoretiske og empiriske kapitler.

Undervisning er på mange måder lig med kommunikation, og læreres og elevers evne til at benytte de dialogiske muligheder i samværet er afgørende for gode læreprocesser.


Forfatterinfo:

Steen Beck er mag.art. i litteraturvidenskab og lektor, ph.d. ved Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Han forsker i læringsteori samt didaktik og læreprocesser i gymnasiet og har i mange år beskæftiget sig med pædagogikum, først som underviser og siden som forsker.

Anmeldercitater:

»Steen Beck [har] skrevet en rigtig god og brugbar bog henvendt til udskolingslærere og lærere i ungdomsuddannelserne om, hvordan man i praksis kan arbejde med dialogisk undervisning gennem en række dialogiske didaktiske design, der fremmer elevernes faglige dialoger. De dialogiske design vil helt sikkert også kunne indgå som inspiration for undervisere på professionsuddannelserne.«
Ove Christensen, Folkeskolen

stjernestjernestjernestjernestjerne

»Jeg vil klart anbefale bogen til kolleger på FGU og VUC. Jeg vil nok også selv komme til at åbne den igen, når jeg skal have inspiration til dialog i undervisningen.«
Henriette Borup, Uddannelsesbladet

Andre titler af samme forfatter:
Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik