FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Merete HesselMichael Juhl Fedders
Virkemidler i voksenundervisning
7 trin til at lykkes
Pris 269,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  246
ISBN:  9788771187861
Udgave, år:  1, 2017
Oplag, år:  1, 2017
Udgivelse:  August 2017
Indbinding:  Hæftet m. flapper
Illustreret
Best.nr.:  3995
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

To erfarne voksenundervisere deler ud af alle deres tips og tricks om, hvordan du skaber det bedst mulige læringsrum for og med dine kursister. Bogen er skrevet til alle, der har ansvar for voksenundervisning samt til voksenundervisere.



Fokus i Virkemidler i voksenundervisning er særligt på de undervisere, der efteruddanner offentligt ansatte samt elever på grunduddannelser, som er målrettet jobs i den offentlige sektor.

Forfatterne stiller skarpt på de faktorer, der er grundlæggende for, at voksenundervisning skaber læring – f.eks.:

  • Hvordan skabes relation til og mellem deltagerne?
  • Hvordan kan modstand fra deltagere håndteres?
  • Hvordan skabes refleksion, så det understøtter læring?
  • Hvordan og hvorfor er facilitering centralt i læreprocessen?

I en 7-trinsguide gennemgås et undervisningsforløb med alt lige fra velkomst, relationelle virkemidler, proaktivitet og imødegåelse af modstand, robusthedsfaktorer, læringsstile, motivation, visuelle virkemidler m.m.

Virkemidler i voksenundervisning bygger på erfaringer fra undervisningsforløb for flere tusinde offentligt ansatte, hvor forfatterne med succes har afprøvet de pædagogiske metoder og virkemidler, som beskrives. Den beskriver endvidere de voksende kompetencekrav, som stilles til offentligt ansatte, og som skal afspejles i undervisningsforløb, både i planlægning og gennemførelse.


Forfatterinfo:

Merete Hessel er underviser og facilitator. Hun er medstifter af Kompetence- og Konfliktinstituttet, hvor hun udvikler metoder til træning af undervisere og gennemfører udviklingsforløb for store offentlige såvel som private virksomheder. Hun er bl.a. uddannet psykoterapeut og kommer fra en lederstilling med uddannelsesansvar.

Michael Juhl Fedders har mange års erfaring med ledelse af forandringsprocesser og som underviser og facilitator. Han er medstifter af Inteam, der udvikler pædagogiske virkemidler til Undervisningsministeriets indsatser på uddannelsesinstitutioner og gennemfører kompetenceudviklingsforløb for både lærere på ungdomsuddannelser og voksenundervisere. Han har gennem mange år haft ansvar for personale og uddannelse med fokus på relationens betydning.

Anmeldercitater:

»Med bogen har jeg fået mulighed for at reflektere over mine oplevelser i undervisningen, og den giver mig inspiration til at prøve flere af de beskrevne teknikker af. Det er interessant at se, at jeg allerede anvender flere af teknikkerne helt intuitivt. Ved at læse bogen har jeg fået et teoretisk grundlag at videreudvikle mig på baggrund af; nu skal det blive spændende at se, hvilke ændringer der kommer i min undervisning pga. denne bog«.
Karin Nissen, socialrådgiver, cand.soc. i socialt arbejde

»Jeg kunne absolut bruge bogen. Jeg underviser selv ledere i den offentlige sektor. Så temaet var 100% relevant. I bogen bliver mange løse ender, teoristumper, refleksioner osv. sat i en god og overskuelig sammenhæng. […] Det har været en entydig positiv oplevelse at læse bogen«.
Jens Jørgen Nielsen, forfatter/konsulent

»Her er endelig en bog skrevet af undervisere til undervisere! […] nytænkende, forfriskende og ikke mindst nødvendig […] en bog der appellerer til, at du som underviser skal være dybt professionel i et felt, der handler om mennesker. Endelig en bog der tager underviser-rollen alvorligt!«.
Ellen Kjær, konsulent og underviser i Sekretariatet for erhvervsrettede velfærdsuddannelser

»Læring forudsætter motivation hos kursisten! Og individets motivation fremkommer ofte gennem en god relation til en underviser, der kan imødekomme forventninger og håndtere modstand. Disse elementer synes at være omdrejningspunktet for forfatterne bag bogen. Og de har virkelig fat i noget! Med afsæt i relevante såvel som opdaterede kilder og krydret med et væld af egne erfaringer fra undervisning af vokse professionelle, får Merete Hessel og Michael Juhl Fedders slået fast, at læring bør være i fokus i voksenuddannelse. Således fordeles ansvaret for læring mellem underviser og kursist. Begge spiller en aktiv rolle med deres deltagende nærvær«.
Kirsten Dahl, uddannelseschef, hovedforløb og kurser, Handelsskolen i Lyngby, K-Nord

Andre titler af samme forfatter:
Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik