Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles.
Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet.
Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.
Læs om:
- Hvad er klasseledelse?
- Hvad er god klasseledelse?
- Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?
- Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever?
Forfatterens udgangspunkt er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.
Skal du bruge bogen til alle lærere på din skole? Køber du mellem 30 og 49 styk, giver vi 20 % rabat. Køber du 50 styk eller mere, giver vi 30 % rabat. Rabatten fratrækkes ved fakturering.