Bogens forfattere mener nemlig, at der skal være plads til både-og. Med udgangspunkt i et konkret projekt fra University College Sjælland reflekterer de over praksis, nye forståelser og modeller for innovativt arbejde. Og de ser på, hvad innovation egentlig er.
De teoretiske kapitler tilbyder perspektiveringer og nuancer i professionshøjskolernes arbejde med innovation. De praktiske cases beskriver en række konkrete udfordringer med samarbejdsdrevne innovationsprojekter.
Bogen henvender sig til undervisere, studerende og ikke mindst beslutningstagere i både kommuner, regioner og statslig regi, der ønsker et konkret bud på, hvordan innovation kan få de bedste rammer på en dansk uddannelsesinstitution.
Bidragyderne er: Jonas Sprogøe, Katrine Jagd, Randi Andersen, Finn Sommer, Tone Ryan, Else Gjerulff, Gitte Riis, Annika Foxby, Sisse Oreskov, Birthe Ørskov, Minna Therkildsen, Kirsten Lund og Vibeke Steenfeldt.