FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Anne JerslevChrista Lykke Christensen
Ældre mennesker i et mediesamfund
Pris 289,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  262
ISBN:  9788771185874
Udgave, år:  1, 2017
Oplag, år:  1, 2017
Udgivelse:  August 2017
Indbinding:  Paperback
Best.nr.:  3805
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Medier er en selvfølgelig del af tilværelsen – også for ældre. Bogen her fortæller i seks cases, hvordan ældre bruger medier, og hvordan medierne er med til at præge vores forestilling om, hvad der er en god alderdom.



Ældre mennesker udgør en større del af befolkningen end nogensinde før, og mange af dem er aktive brugere af samfundets store medieudbud, uanset om det er smartphones, ugeblade, tv og radio.

Gennem interview med de ældre selv beskriver bogen bl.a.: 

  • Medier som formidlere af ’hjemmelighed’ på plejehjemmet.
  • Hvordan man som pensionist gennem dameblade bibeholder fornemmelsen af at være opdateret på, hvad der sker inden for mode, kultur og samfund.
  • DR’s skarpe alderssegmentering, der har tvunget mange ældre væk fra den radio, der ellers gennem hele livet har været en fast del af hverdagen.
  • TV 2’s succes med kanalen Charlie, der fokuserer på de ældre seere, og hvor den gode stemning er i højsædet.

Ældre mennesker i et mediesamfund henvender sig til professionelle og studerende inden for ældre-, sundheds-, pædagogik- og medieområdet samt alle, der interesser sig for kultur og medie­udviklingen.

 


Redaktørinfo:

Anne Jerslev er professor ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling ved Københavns Universitet.

Christa Lykke Christensen er lektor i film- og medievidenskab ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet.

Anmeldercitater:

»Flot og vigtigt bidrag til debatten om teknologi og mediebrug. Alder gør en forskel!«
Malene Sander, CFO hos Mediehuset Ingeniøren

»Bogen er smækfyldt med gode og tankevækkende oplysninger, der kan anvendes såvel professionelt som i familielivet og i fritiden. Den er med målgruppeorienteringen en øjenåbner, i forhold til hvad mediealisering betyder for os«.
Poul Hansen, aktiv folkepensionist

Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik