FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve
AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Aktuel tema billede
Mogens NissUffe Thomas Jankvist
Fra snublesten til byggesten
– matematikdidaktiske muligheder
Pris 249,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  124
ISBN:  9788771186093
Udgave, år:  1, 2016
Oplag, år:  1, 2016
Udgivelse:  Januar 2016
Illustreret
Best.nr.:  3773
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Bogen giver en række bud på, hvordan du som lærer kan hjælpe dine elever til en bedre forståelse for matematik, så de undgår personlige nederlag og at støde på barrierer i forhold til senere uddannelsesvalg og jobmuligheder.



Nogle elever knokler løs i matematiktimerne, læser lektier, laver deres opgaver og opnår alligevel ikke et basalt greb om faget. De har læringsvanskeligheder i matematik.

Bogen formidler erfaringerne fra landets første videreuddannelse til matematikvejleder og fortæller gennem en række cases, hvordan man kan arbejde med elever, der har svært ved faget matematik.

Her er både erfaringer om elever, hvis læringsvanskeligheder ikke kunne overvindes trods ihærdig indsats fra alle sider, og solstrålehistorier om elever, der kom et eller flere skridt videre.

Med udgangspunkt i den matematikdidaktiske forskning på området indleder bogen med et kapitel om det teoretiske og praktiske grundlag.


Redaktørinfo:

Mogens Niss er cand.scient., professor og dr.h.c. ved Roskilde Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC.

Uffe Thomas Jankvist er cand.scient og professor MSO ved DPU, Aarhus Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC.

Anmeldercitater:

»En meget læseværdig bog med stof til eftertanke, en bog, hvor kapitlerne kan læses uafhængigt af hinanden, når man lige har en stund til det, hvis da ellers der findes ledige stunder i den pressede hverdag. [...] Oplagt bog at læse i og blive inspireret og udfordret i sin tankegang og indgang til undervisningen«.
Folkeskolen

»Boken [...] visar tydligt att lärare som vet mer om sina elevers matematiska förmåga och förkunskaper och kan kombinera det med resultat från forskningen har goda möjligheter att på ett konkret och konstruktivt sätt hjälpa sina elever till en utveckling av de matematiska kompetenserna. Det är ett hoppfullt budskap som kan inspirera både lärare och elever. I tider av nedslående rapporter från TIMSS och PISA om elever som blir allt sämre i matematik behöver vi den här typen av stärkande budskap«.
NOMAD

Andre titler af samme forfatter:
Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik