FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Anders SkovJacob Brøndum PedersenClaus Petersen
Sociale medier, sociale dilemmaer
Pris 149,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  95
ISBN:  9788771184587
Udgave, år:  1, 2015
Oplag, år:  1, 2015
Udgivelse:  April 2015
Indbinding:  Hæftet
Best.nr.:  3602
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Hvordan sætter man de rigtige digitale fodspor? Hvad er social identitet? Kan man stole på Wikipedia? Bliver man afhængig af Facebook? Er sociale medier godt for demokratiet?



Selvom man som ung i dag kaldes ’digital indfødt’, kan man godt mangle digital dannelse. Digital dannelse i form af at kunne analysere og forstå oplysninger fra internettet, men også i form af at kunne varetage sin ’digitale identitet’ og kende de uskrevne regler for hensigtsmæssig opførsel og kommunikation på internettet.

I denne bog fortæller forfatterne i korte og letlæste kapitler, hvad der er op og ned på web 2.0, Wikipedia, sociale medier som Facebook, og hvad vi skal være opmærksomme på, når vi færdes på nettet.

I 14 kapitler behandles bl.a. emner, termer og dilemmaer som:

  • Hvorfor er de sociale medier gratis?
  • Hvordan opstod internettet?
  • Hvorfor får vi ikke samme søgeresultater på Google?
  • Bliver vi dummere af internettet?
  • Bliver man selvoptaget af sociale medier?
  • Hvornår og hvor bruger man sms-sprog og smileys?
  • Hvornår er man offline?
  • Er det respektløst at sidde med sin telefon hele tiden? 
  • Hvad er en onlinejunkie, freemium og viral markedsførering?

Der er ingen løftede pegefingre eller regler om rigtigt og forkert i bogen. Forfatterne ønsker derimod at øge vores viden om, hvad vi skal være opmærksomme på, når vi kommunikerer og færdes på nettet og de mange sociale medier.

Bogen henvender sig til børn og unge og kan bruges i bl.a. samfundsfag- og danskundervisningen. Men alle, der dagligt bruger internettet og de sociale medier, kan have glæde af at læse med.


Redaktørinfo:

Anders Skov er cand.soc. fra Københavns Universitet med speciale i online fællesskaber, arbejdspladser, organisation og ledelse. Han er internetsociolog og medstifter af Center for Digital Dannelse. 

Jacob Brøndum Pedersen er cand.soc. i kommunikation og virksomhedsstudier fra Roskilde Universitet. Digital arkitekt og medstifter af Center for Digital Dannelse. Underviser og rådgiver om digital dannelse i uddannelsessektoren. 

Claus Petersen er cand.mag. i dansk og engelsk fra Københavns Universitet og adjunkt ved HF-Centret Efterslægten. Han har også tidligere produceret undervisningsmateriale i digital adfærd sammen med Center for Digital Dannelse. 

Anmeldercitater:

»Derfor vil jeg anbefale alle, som bruger de sociale medier, at læse bogen. Så de kan blive mere bevidste om deres egen adfærd, og måske bedre forstå andres adfærd online som offline«.
Michael Jensen, HR-konsulent

»Et must-read for enhver, der ønsker at forholde sig reflekteret til sin samtid og de nye medieformer«.
Mette Reinhardt Jakobsen, journalist & kommunikationsrådgiver

»Sociale medier, sociale dilemmaer er en MUST HAVE BOOK, især hvis man har (med) børn og unge (at gøre) i sit virkelige liv. Men også for ældre, der skal finde ind på den magiske sti. [...] Det er afgjort en kærkommen bog, jeg kan anbefale til brug af sociale medier-politik på skole/klubber etc., arbejdspladser og generelt som netbruger!«
Marianne Laustesen, psykomotorisk terapeut og pædagog

stjernestjernestjernestjerne

»De enkelte artikler udmærker sig ved solide synspunkter […]«.
Gymnasieskolen

»Her er en bog, som læreren kan tage direkte med ind i klasseværelset, og som på kort tid kan sætte gang i elevernes egne refleksioner over de sociale mediers mange dilemmaer. […] Bogen bør straks anskaffes til alle overbygningsskoler«.
Folkeskolen

stjernestjernestjernestjerne

»Den præsenterer på en lettilgængelig måde en vigtig diskussion, som vedkommer os alle i dagens Danmark«.
Uddannelsesbladet

Her kan du downloade bogens arbejdsspørgsmål til brug i klassen. Arbejdsspørgsmål
Andre titler af samme forfatter:
Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik