Anmeldercitater: |
»En virkelig fremragende bog skrevet i et flydende og letlæseligt sprog. Det faglige niveau er højt, men forfatterne formår at formidle stoffet på en relevant og spændende måde. Bogen er særdeles logisk i sin opbygning, og læsevejledningen gør det nemt at bruge bogen som opslagsværk. Jeg vil uden tvivl anbefale bogen videre til kollegaer inden for såvel normal- som specialområdet«. Dorthe Skovborg, pædagog og lærer på behandlingsskole
|
»En grundig og velskrevet bog. […] Den fremstår som en god gaveide til studerende, nyuddannede og relativt erfarne psykologer i et pædagogisk psykologisk og udviklingspsykologisk praksis- og professionsfelt. Bogen ønskes det bedste på sin vej«. Henrik Eriksen, cand.psych.
|
»Det er en imponerende mængde viden, læseren bliver guidet sikkert igennem. Godt hjulpet af en overskuelig indholdsfortegnelse. Illustrationer i farver af f.eks. hjernens dele gør svært stof let tilgængeligt. […] et opslagsværk, jeg vil vende tilbage til«. Bjarne W. Andresen, paedagogen.dk
|
»Bogen kan varmt anbefales til fx psykologer, pædagoger, lærere samt forældre til børn med kognitive dysfunktioner, da forfatterne formidler en glimrende forståelse, stor erfaring og brugbar fokusering på barnets ressourcer. Forfatterne holder en positiv tone med fokus på successerne og opfordrer til at håb om fremgang i samarbejdet med et barn med kognitive vanskeligheder, men anerkender samtidig, at samarbejdet kan være meget hårdt«. Mai Andrés, Psykolog Nyt
|
»En hvilken som helst bog kan man lære noget af, hvis man vil. Men det er få bøger, specielt fagbøger, hvor man sidder tilbage med oplevelsen af, at man efter endt læsning har ændret sig. Ved at læse bogen ’Barnets lærende hjerne’ sidder jeg tilbage med oplevelsen af at være blevet en bedre fagperson. […] Sproget er flydende og let tilgængeligt, hvilket gør bogen egnet ikke blot for fagpersoner, der arbejder med børn. Den introducerer også på relevant vis studerende til problemstillinger fra praksis. […] Bogen er vigtig, fordi den gør pædagogisk fagpersonale mere kvalificeret til at vide, hvad man skal være opmærksom på, og hvordan man kan støtte en positiv udvikling«. Malene Schrøder i Folkeskolen
|