FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Camilla SchmidtAnnegrethe AhrenkielJohn Benedicto Krejsler
Kampen om daginstitutionen
Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession
Pris 249,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  225
ISBN:  9788771183221
Udgave, år:  2, 2014
Oplag, år:  1, 2013
Udgivelse:  Februar 2014
Indbinding:  Paperback
Best.nr.:  3350
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Engang hed det leg. I dag hedder det læring. Engang bestemte pædagogen, hvad der skete i daginstitutionen. I dag vil også OECD, politikere, forvaltning og forældre være med. Bogen giver et overblik over ændringerne i velfærdspolitikken for de 0-6-årige.



Daginstitutionen og pædagogens professionelle status udfordres af grundlæggende reformer af den offentlige sektor. Reformerne er i høj grad præget af anbefalinger fra OECD og EU og gør bl.a. daginstitutionsområdet til en del af den samlede nationale uddannelsespolitik. Kvalitetsreform, læreplaner og børnemiljøvurderinger er blot enkelte eksempler på, hvordan forestillinger om vidensøkonomi, kompetenceudvikling og livslang læring også ’rammer’ danske daginstitutioner og pædagogens arbejdsopgaver.

Bogen tager ikke stilling til, om de mangfoldige udviklinger er gode eller dårlige. Den kortlægger i stedet det nye spillerum for at tænke og organisere pædagogisk arbejde i dagtilbud for de 0-6-årige.

Bogen henvender sig til beslutningstagere, meningsdannere samt ikke mindst pædagogerne og de pædagogstuderende selv. Bidragydere til bogen er John B. Krejsler, Annegrethe Ahrenkiel, Ulf Brinkkjær, Steen Baagøe Nielsen, Camilla Schmidt, Jakob D. Bøje og Maja Plum.


Redaktørinfo:

Camilla Schmidt er lektor ved Institut for Psykologi og Uddannelsesforskning, Roskilde Universitet.

Annegrethe Ahrenkiel er lektor ved Institut for Psykologi og Uddannelsesforskning, Roskilde Universitet.

John Benedicto Krejsler er lektor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet.

Anmeldercitater:

»Sagt med det samme, dette er en uhyre, indtil mindste detalje, grundig bog. […] en bog du må læse. Det er en skattekiste med faktuel viden og synspunkter«. Karakteren 12
AKTbladet

»[…] en nøgtern konstatering af tingenes tilstand, som i denne bog i høj grad bliver sobert dokumenteret, diskuteret og perspektiveret. Udgivelsen er både savnet, nødvendig og fagligt kvalificeret uden svage bidrag. […] For den, som vil en kamp baseret på saglig argumentation, er bogen et must«.
Professor i udviklingspsykologi Dion Sommer i Dansk Pædagogisk Tidsskrift

Andre titler af samme forfatter:
Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik