FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve
AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Aktuel tema billede
Helle BorupHanne Skov
Som man råber i skoven (e-bog, epub)
Praktisk kommunikation fra idé til deadline
Pris 119,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  96
ISBN:  9788778874009
Udgave, år:  1, 2007
Oplag, år:  2, 2011
Udgivelse:  Februar 2007
Best.nr.:  3299
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Hvordan kommunikerer vi bedst, så modtagerne fanger budskabet? Bogen er mere end blot en opskrift på den gode tekst, den giver læseren en helhedsforståelse for praktisk kommunikation.



Det er først, når indhold og form går op i en højere enhed, at kommunikation rigtig lykkes. Forfatterne tager udgangspunkt i kommunikationsteorierne, der har rødder i psykologi og sociologi og i retorikken, der går tilbage til Aristoteles og det gamle Grækenland.

Bogen er praktisk orienteret i den læring, den tilbyder, og i strukturen, som vil være logisk at følge, når man f.eks. planlægger at skrive en artikel eller holde et oplæg. Den er eksplicit forankret i relevant teori, hvilket giver læseren en mulighed for at lære med. Samtidig indeholder hvert kapitel eksempler og øvelser, som gør det muligt at bruge bogen som et redskab i undervisningen.

Bogen henvender sig til mennesker, der ikke har kommunikation og formidling som deres primære fagområde, men som i kraft af deres job eller studie alligevel skal lære noget om kommunikation både i tale og på skrift.


Forfatterinfo:

Helle Borup er cand.mag. i retorik fra Københavns Universitet. Hun har i mange år undervist på Københavns Universitet, Copenhagen Business School (CBS), i CVU-regi og på diverse kurser. Hun er bl.a. med til at udvikle undervisningsmateriale til retorik i gymnasiet.

Læs mere på forfatterens hjemmeside.

Hanne Skov er cand.comm. fra Roskilde Universitet. Hun har i mange år undervist i kommunikation på Københavns Universitet, Copenhagen Business School og i CVU-regi.

Anmeldercitater:

»Når form og indhold går op i en højere enhed er tingene lykkedes. Denne lille, præcise bog om kommunikation og formidling er i sig selv et glimrende eksempel på dens eget budskab«.
Lektørudtalelse

Andre titler af samme forfatter:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik