Anmeldercitater: |
»En inspirerende titel, som kombinerer den følelsesbaserede motivation med et nytteperspektiv. Poulsgaards ærinde er klart, læring kræver tilstedeværende voksne, som vil involvere sig i og skabe de aktiviteter, som børn kan lære af. Dette argumenterer hun for på overbevisende vis og giver via eksempler inspiration til pædagoger i daginstitutionerne«. Josua Christensen, skolelærer
|
»Bogen er skrevet i et lettilgængeligt sprog og inddrager den nyeste nordiske forskning på området, hvor det er relevant. Bogen er praksisnær og er fyldt med små cases fra dagligdagen, der eksemplificerer bogens hovedpointer. En bog, der bør stå på alle faglige hylder i daginstitutionernes personalerum«. Bibliotekernes lektørudtalelse
|
»Lyst til læring er en inspirerende let læselig lille fagbog, som giver pædagogiske redskaber til at forstå barnets verden set fra barnets eget perspektiv. Bogen hjælper den voksne, som er tæt på barnet, til at udvise nænsomhed og respekt for barnets egen måde at møde sin virkelighed på og derigennem møde barnet på dets egen vej mod nye læringsmål. Bogen er lige til at sætte på boghylden i børnehaven som fagbibliotek. Bogen er et positivt opslagsværk og hjælper til at forstå barnet og dets livsverden. Den kan være et godt lille redskab, som kan tages med under armen, når pædagogstuderende skal ud i deres første praktik. Bogen har en fin balance mellem teori og praksisforståelse«. Lene Qvortrup, underviser på University College Copenhagen
|
»Bogen er lettilgængelig at læse og med et godt sprog. Den kommer rundt om almene dele af udviklingspsykologien og det grundlæggende pædagogiske relationsarbejde. Den er eksemplarisk i sine eksempler og danner gode billeder for læseren. Målgruppe er både lærer-/pædagogstuderende og pædagogen, der vil inspireres samt forældre. [...] Alt i alt en positiv oplevelse!«. Louise Lomborg, underviser på VIA University College – Læreruddannelsen
|