FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

Ann S. Pihlgren
Sokratiske samtaler i undervisningen
Kommende titel.
Pris 229,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  163
ISBN:  9788778879493
Udgave, år:  1, 2011
Oplag, år:  1, 2011
Udgivelse:  August 2011
Indbinding:  Paperback
Illustreret
Best.nr.:  1605
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Invitér Sokrates ind i klasselokalet! Den sokratiske samtale giver eleverne en unik mulighed for at udvikle deres evne til kritisk tænkning, til at vurdere og træffe kloge valg, at komme til orde og at samarbejde konstruktivt med andre.



I dag skal vi være selvstyrende og selv kunne tage hånd om vores opgaver og liv. Det er derfor vigtigt, at vi udvikler vores evne til kritisk tænkning og selvstændighed. Dermed spiller 'den gamle græker' Sokrates en ny og aktuel rolle i vores moderne tider.

Den sokratiske samtale hører hjemme i den humanistiske tradition, hvor alles mulighed for at deltage aktivt i et demokratisk samfund er det vigtigste mål. Den teori, der ligger bag samtalen, er sociokulturel og bygger på antagelsen om menneskets evne til at kunne analysere kritisk. Ved en undersøgende og samarbejdende dialog trænes deltagerne i at analysere bagvedliggende vurderinger og ideer på forskellige områder inden for den menneskelige kundskab, såsom historie, fysik, matematik og kunst.

I bogen stifter læseren bekendtskab med den sokratiske samtales historie og teoretiske grundlag. Samtalens didaktik præsenteres, og her er talrige eksempler på og øvelser til, hvordan en sokratisk samtale kan gennemføres i den praktiske undervisning.

Bogen retter sig mod lærere, pædagoger og skoleledere, der ønsker at indføre den sokratiske samtale i både børne- og voksenundervisningen. Metoden kan bruges både i den daglige undervisning og i forløb, hvor fokus er på motivation og inklusion.


Forfatterinfo:

Ann S. Pihlgren er ph.d. i pædagogik og ansat ved Stockholms Universitet. I sin forskning interesserer hun sig især for tankeudvikling og læring.

Anmeldercitater:

»Vil du gerne blive en bedre lærer? Er svaret ja, så skal du læse Ann S. Pihlgrens bog«.
Karakteren 12, AKT-bladet

»Som læser følger man den sokratiske dialog fra start til slut med gode råd baseret på indsigt. Man tænker, at det her tør jeg prøve«.
Folkeskolen.dk

»Bogen er en interessant indføring i den svære kunst at føre sokratiske samtaler med både børn og voksne«.
Bibliotekernes lektørudtalelse

Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik