Afspænding og stresshåndtering Arbejdsliv Biografier og selvbiografier Børn og forældre Daginstitutioner og skole Filosofi og teologi Historie Humor Højtider Kommunikation Konfliktløsning Kunst, kultur og arkitektur LGBTQ+ Livsstil Psykologi Rejse- og guidebøger Samfund, debat og politik Selvhjælp Seniorliv og ældre Skønlitteratur Sport og idræt Sundhed og helse Særlige behov True Crime Ungdomsuddannelserne Videregående uddannelser Bøger på vej Fordelsklub Nyhedsservice Alhambra
Ny kunde Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Tilbage Arbejdsmiljø Ledelse og HR
Tilbage Børn 0-6 år Børn 7-12 år Børn 13-18 år Fagbøger for børn Graviditet og fødsel
Tilbage Børnehave SFO Skole Vuggestue Udepædagogik og udeskole
Tilbage Spiritualisme
Tilbage Antikken, vikingetid og middelalder 1400-1800-tallet 1900-2000-tallet Kongelige Krige og konflikter
Tilbage Arkitektur Film og teater Kulturhistorie Kunst
Tilbage Sorg Terapi og behandling
Tilbage Sejlads 111 steder
Tilbage Natur, klima og miljø Feminisme, ligestilling og kønspolitik
Tilbage Chicklit Digte (poesi og lyrik) Fagbøger om skønlitteratur Fantasy og magisk realisme Gysere og thrillere Historiske romaner Krimi og spænding Science Fiction, utopier og dystopier Stærke kvinder
Tilbage ADHD Angst Autisme Børn med særlige behov Fobier
Tilbage Dansk og retorik Didaktik Filosofi Historie og oldtidskundskab Idræt KS (kultur og samfund) Matematik og naturfag Mediefag og drama Opgaveskrivning og studieteknik Psykologi Pædagogikumbiblioteket Religion Samfundsfag Studieture
Tilbage Lærer Læring og didaktik Miljø og klima PAU Pædagog Pædagogik (universitet) Psykologi Socialrådgiver Sundhedsuddannelser
Tilbage Nyhedsbrev Gratis kataloger Undervisereksemplarer Ambassadør
Ny kunde Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Indkøbskurv 0
Bøger
Afspænding og stresshåndtering
Arbejdsliv
Biografier og selvbiografier
Børn og forældre
Daginstitutioner og skole
Filosofi og teologi
Historie
Humor
Højtider
Kommunikation
Konfliktløsning
Kunst, kultur og arkitektur
LGBTQ+
Livsstil
Psykologi
Rejse- og guidebøger
Samfund, debat og politik
Selvhjælp
Seniorliv og ældre
Skønlitteratur
Sport og idræt
Sundhed og helse
Særlige behov
True Crime
Ungdomsuddannelserne
Videregående uddannelser
- Arbejdsmiljø
- Ledelse og HR
- Børn 0-6 år
- Børn 7-12 år
- Børn 13-18 år
- Fagbøger for børn
- Graviditet og fødsel
- Børnehave
- SFO
- Skole
- Vuggestue
- Udepædagogik og udeskole
- Spiritualisme
- Antikken, vikingetid og middelalder
- 1400-1800-tallet
- 1900-2000-tallet
- Kongelige
- Krige og konflikter
- Arkitektur
- Film og teater
- Kulturhistorie
- Kunst
- Sorg
- Terapi og behandling
- Sejlads
- 111 steder
- Natur, klima og miljø
- Feminisme, ligestilling og kønspolitik
- Chicklit
- Digte (poesi og lyrik)
- Fagbøger om skønlitteratur
- Fantasy og magisk realisme
- Gysere og thrillere
- Historiske romaner
- Krimi og spænding
- Science Fiction, utopier og dystopier
- Stærke kvinder
- ADHD
- Angst
- Autisme
- Børn med særlige behov
- Fobier
- Dansk og retorik
- Didaktik
- Filosofi
- Historie og oldtidskundskab
- Idræt
- KS (kultur og samfund)
- Matematik og naturfag
- Mediefag og drama
- Opgaveskrivning og studieteknik
- Psykologi
- Pædagogikumbiblioteket
- Religion
- Samfundsfag
- Studieture
- Lærer
- Læring og didaktik
- Miljø og klima
- PAU
- Pædagog
- Pædagogik (universitet)
- Psykologi
- Socialrådgiver
- Sundhedsuddannelser
Bøger på vej
Fordelsklub
Nyhedsservice
Nyhedsbrev
Gratis kataloger
Undervisereksemplarer
Ambassadør
Alhambra
Frydenlund
Formativ evaluering

Læs uddrag PDF Download pressemeddelelsen her.  

Formativ evaluering

Torben Spanget Christensen, Vibeke Christensen, Camilla Kølsen Petersen, Anke Piekut

Formativ evaluering dykker ned i evalueringsformens muligheder og begrænsninger for at klæde underviseren bedre på til at gribe arbejdet an i praksis.

  • Læs mere
  • Forfatterinfo
  • Anmeldelser
  • Produktdetaljer

Formativ evaluering er et af de mest benyttede begreber i pædagogik og didaktik de seneste 25 år. På trods af dette er der både i folkeskolen og i gymnasiet mange lærere, der finder det meget vanskeligt, og uagtet gode viljer er der lang vej igen, før det bliver den gængse måde at arbejde med undervisning på.

Formativ evaluering fokuserer på de helt grundlæggende spørgsmål om emnet og ruster derved dig som underviser til at integrere evalueringsformen i din løbende, faglige undervisningsproces. For hvis processen bliver grebet rigtigt an, kan formativ evaluering åbne op for udviklingen af både undervisning og læring.

Bogen indeholder bl.a. kapitlerne:

  • Introduktion til begrebet og fænomenet formativ evaluering
  • Ramme for den formative evaluering
  • Formativ evaluerings grundform eller indre kompleksitet
  • Målenes betydning for kommunikation om læring

 

Forfatterne er alle forskere ved danske universiteter.

»Bogen giver et veldokumenteret og inspirerende indblik i forskellige facetter af formativ evaluering og kan anbefales til lærere og lærerstuderende. Det er indlysende, at der skal evalueres, og at eleverne skal lære arbejdsgange, som de selv kan bruge uden lærernes hjælp. Tankerne om evaluering og selvregulering optager efter min opfattelse rigelig megen plads i den pædagogiske debat. En konstant selviagttagelse og evaluering af egen læring kan hæmme engagementet i et fagligt indhold.«

Helge Christiansen, Folkeskolen, 20. september 2022


»Det er en fagligt velfunderet bog, som både giver forståelsen af den formative evaluering samt nogel af værktøjerne til selv at kunne anvende metoden i sit pædagogiske virke. Et yderst relevant forståelsesværktøj til underviserens pædagogiske værktøjskasse.«

Bibliotekernes lektørudtalelse, uge 40, 2022


»Denne anmelder er […] ikke i tvivl om, at bogen vil være relevant på enhver lærerstuderendes hylde (kære studerende, den er spækfyldt med referencer, det er bare at komme i gang), ligesom den også vil kunne skabe spændende refleksioner og god sparring ved mine kollegaer på VUC. Jeg satte især pris på de genkendelige situationer og dilemmaer, der bliver stillet op i kapitlerne. Det er vanskeligt ikke at nikke eller trække en smule på smilebåndet, når man læser de velkendte overvejelser i brugen af formativ evaluering.«

Henriette Borup, Uddannelsesbladet, 24. oktober 2022

4 stjerner - ★★★★


Antal sider: 202

ISBN: 9788772164434

Udgave, år: 1, 2022

Oplag, år: 1, 2022

Udgivelse: 30-08-2022

Indbinding: Paperback

Best.nr.: 15410

På lager
269,95
Formativ evaluering
+ -
På lager
404,00
Formativ evaluering (e-bog, epub)
+ -
Anmeldercitat

»Bogen giver et veldokumenteret og inspirerende indblik i forskellige facetter af formativ evaluering og kan anbefales til lærere og lærerstuderende. Det er indlysende, at der skal evalueres, og at eleverne skal lære arbejdsgange, som de selv kan bruge uden lærernes hjælp. Tankerne om evaluering og selvregulering optager efter min opfattelse rigelig megen plads i den pædagogiske debat. En konstant selviagttagelse og evaluering af egen læring kan hæmme engagementet i et fagligt indhold.«

Helge Christiansen, Folkeskolen, 20. september 2022


Andre kunder synes også om

Klasseledelse Dorte Ågård

En brugsbog, der giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gy…

199,95
Vejledningsdidaktik Peter Plant, Rita Buhl

Vi har alle en karriere, som vi kan/bør/skal lære at tage vare på. Det er uanset, om man er skoleele…

269,95
Didaktik i skriftlighed Morten Overgård Nielsen

Hvorfor skal eleverne lære at skrive? Skal det egentlig bruges til andet end eksamen? Didaktik i skr…

229,95
Information Kundeservice
Salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
Om forlaget
Medarbejdere
Ledige stillinger
EU's persondataforordning (GDPR)
Cookiepolitik
Områder Alhambra
Academic
Fonden Frydenlund
Boghandlere
Undervisereksemplarer
Foreign Rights
Kontakt

Forlaget Frydenlund
Alhambravej 6
1826 Frederiksberg C

Telefonnr.: 3393 2212
E-mail: post@frydenlund.dk
Følg os på

Varen, du er ved at bestille, er endnu ikke udkommet.

Vi sender den til dig, når vi modtager den fra trykkeriet.
Vi trækker selvfølgelig først penge for din betaling/sender en faktura, når bogen er afsendt.