Afspænding og stresshåndtering Arbejdsliv Biografier og selvbiografier Børn og forældre Daginstitutioner og skole Filosofi og teologi Historie Humor Højtider Kommunikation Konfliktløsning Kunst, kultur og arkitektur Psykologi Rejse- og guidebøger Samfund, debat og politik Selvhjælp Seniorliv Skønlitteratur Sport og idræt Sundhed og helse Særlige behov True Crime Ungdomsuddannelserne Videregående uddannelser Bøger på vej Fordelsklub Nyhedsservice
Ny kunde Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Tilbage Arbejdsmiljø Ledelse og HR Jura
Tilbage Børn 0-6 år Børn 7-12 år Børn 13-18 år Fagbøger for børn Graviditet og fødsel
Tilbage Børnehave SFO Skole Vuggestue Udepædagogik og udeskole
Tilbage Spiritualisme
Tilbage Antikken, vikingetid og middelalder 1400-1800-tallet 1900-2000-tallet Krige og konflikter
Tilbage Arkitektur Film og teater Kulturhistorie Kunst
Tilbage Sorg Terapi og behandling
Tilbage Sejlads 111 steder
Tilbage Natur, klima og miljø Feminisme, ligestilling og kønspolitik
Tilbage Chicklit Digte (poesi og lyrik) Fagbøger om skønlitteratur Fantasy og magisk realisme Gysere og thrillere Historiske romaner Krimi og spænding Science Fiction, utopier og dystopier Stærke kvinder
Tilbage ADHD Angst Autisme Børn med særlige behov Fobier
Tilbage Dansk og retorik Didaktik Filosofi Historie og oldtidskundskab Idræt KS (kultur og samfund) Matematik og naturfag Mediefag og drama Opgaveskrivning og studieteknik Psykologi Pædagogikumbiblioteket Religion Samfundsfag Studieture
Tilbage Lærer Læring og didaktik Miljø og klima PAU Pædagog Pædagogik (universitet) Psykologi Socialrådgiver Sundhedsuddannelser
Tilbage Nyhedsbrev Læserbarometeret Gratis kataloger Undervisereksemplarer Ambassadør
Ny kunde Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Indkøbskurv 0
Bøger
Afspænding og stresshåndtering
Arbejdsliv
Biografier og selvbiografier
Børn og forældre
Daginstitutioner og skole
Filosofi og teologi
Historie
Humor
Højtider
Kommunikation
Konfliktløsning
Kunst, kultur og arkitektur
Psykologi
Rejse- og guidebøger
Samfund, debat og politik
Selvhjælp
Seniorliv
Skønlitteratur
Sport og idræt
Sundhed og helse
Særlige behov
True Crime
Ungdomsuddannelserne
Videregående uddannelser
- Arbejdsmiljø
- Ledelse og HR
- Jura
- Børn 0-6 år
- Børn 7-12 år
- Børn 13-18 år
- Fagbøger for børn
- Graviditet og fødsel
- Børnehave
- SFO
- Skole
- Vuggestue
- Udepædagogik og udeskole
- Spiritualisme
- Antikken, vikingetid og middelalder
- 1400-1800-tallet
- 1900-2000-tallet
- Krige og konflikter
- Arkitektur
- Film og teater
- Kulturhistorie
- Kunst
- Sorg
- Terapi og behandling
- Sejlads
- 111 steder
- Natur, klima og miljø
- Feminisme, ligestilling og kønspolitik
- Chicklit
- Digte (poesi og lyrik)
- Fagbøger om skønlitteratur
- Fantasy og magisk realisme
- Gysere og thrillere
- Historiske romaner
- Krimi og spænding
- Science Fiction, utopier og dystopier
- Stærke kvinder
- ADHD
- Angst
- Autisme
- Børn med særlige behov
- Fobier
- Dansk og retorik
- Didaktik
- Filosofi
- Historie og oldtidskundskab
- Idræt
- KS (kultur og samfund)
- Matematik og naturfag
- Mediefag og drama
- Opgaveskrivning og studieteknik
- Psykologi
- Pædagogikumbiblioteket
- Religion
- Samfundsfag
- Studieture
- Lærer
- Læring og didaktik
- Miljø og klima
- PAU
- Pædagog
- Pædagogik (universitet)
- Psykologi
- Socialrådgiver
- Sundhedsuddannelser
Bøger på vej
Fordelsklub
Nyhedsservice
Nyhedsbrev
Læserbarometeret
Gratis kataloger
Undervisereksemplarer
Ambassadør
Frydenlund
Daginstitutioner og skole
Skole
Motivation (e-bog, epub)

 

Motivation (e-bog, epub)

Dorte Ågård

Hvordan motiverer du dine elever? Danmarks førende forsker i motivation, Dorte Ågård, har nu skrevet en letlæst guide til, hvordan man kan øge sine elevers motivation.

  • Læs mere
  • Anmeldelser
  • Produktdetaljer

I Motivation fremsætter Dorte Ågård sin pointe om, at elevers motivation er et resultat af deres skoleerfaringer og oplevelse af læreren. På den måde har læreren stor indflydelse på, hvordan eleverne vælger at engagere sig i skolearbejdet. Bogen fortæller ud fra dette om, hvad man som lærer kan gøre for at øge elevernes motivation.

Med afsæt i den nyeste forskning på området giver bogen et bud på, hvordan man får avendt teorien i praksis ved at give inspiration og praktiske anbefalinger til læreren.

Bogen henvender sig undervisere, der blandt andet gerne vil blive klogere på, hvad der sætter elever i gang engageret skolearbejde, hvordan elevernes motivation påvirkes af mødet med skolen, hvilken rolle læreren spiller ift. elevernes motivation, hvad der negativt kan påvirke motivationen, samt hvad læreren i praksis kan gøre for at styrke elevernes arbejdsglæde.

Dorte Ågård er ph.d. fra Aarhus Universitet og er ansat ved Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier samme sted.

Bogen indgår i serien Didaktik, der er målrettet grundskolen og ungdomsuddannelserne. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med øvelser og baseret på den nyeste forskning inden for området.

 

Jeg slugte bogen - den er ganske enkelt inspirerende! Bogen er bestemt værd at læse for alle, som beskæftiger sig med uddannelse og undervisning«.
Josua Christensen, lærer, master i børne- og ungdomskultur, æstetiske læreprocesser og medier, faglig konsulent i Frie Skolers Lærerforening


»Jeg vil gerne anbefale bogen til alle, der har med børn og unge mennesker at gøre. Dels for at gøre op med opfattelsen af, at mennesker kan puttes i kasser og kategoriseres ud fra få parametre, men endnu mere for at fastslå, at mennesket er dynamisk og at en katagorisering kan have fatale konsekvenser for det enkelte individ«.
Isabella Sandberg, psykoterapeut, lærer og forfatter 


»[…] en meget konkret vejleder for den praktiserende lærer, som er optaget af elevers læring og velbefindende. […] Bogen giver en meget præcis og veldokumenteret beskrivelse af motivationsproblematikken. Den er velskrevet, lettilgængelig og meget engageret i fremstillingen«.
Bibliotekernes lektørudtalelse


»En velskrevet og letlæselig praksisnær bog«.
Dorthe Skovborg, forfatter, socialpædagog og specialunderviser


»Genialt og helt banalt om elevernes motivation. Denne fremstilling af motivationspsykologiske tendenser er i sin enkelhed et glimrende pædagogisk formidlingsarbejde, som bringer lærerne i folkeskolen i centrum. […] det er umagen værd at give sig god tid til at arbejde med denne enkle bog og bruge den som en guide, når det gælder motivation af elever i folkeskolen«.
Folkeskolen


»Denne bogs styrke er, at den tager læseren alvorligt. Man bliver taget ved hånden og på en tur rundt i motivationens univers. Sammen kan teksten, læseren og teorien omsat til praksis skabe en nyttig viden og bevidsthed om det slidstærke emne: motivation i skolen«.
Uddannelsesbladet


Antal sider: 0

ISBN: 9788772163130

Udgave, år: 1. epub-udgave, 2021

Oplag, år:

Udgivelse: 16-06-2021

Indbinding: Hæftet

Best.nr.: 11376

På lager
253,95
+ -
Anmeldercitat

Jeg slugte bogen - den er ganske enkelt inspirerende! Bogen er bestemt værd at læse for alle, som beskæftiger sig med uddannelse og undervisning«.
Josua Christensen, lærer, master i børne- og ungdomskultur, æstetiske læreprocesser og medier, faglig konsulent i Frie Skolers Lærerforening


Information Kundeservice
Salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
Om forlaget
Medarbejdere
Ledige stillinger
EU's persondataforordning (GDPR)
Cookiepolitik
Områder Academic
Boghandlere
Undervisereksemplarer
Foreign Rights
Fonden Frydenlund
Kontakt

Forlaget Frydenlund
Alhambravej 6
1826 Frederiksberg C

Telefonnr.: 3393 2212
E-mail: post@frydenlund.dk
Følg os på

Varen, du er ved at bestille, er endnu ikke udkommet.

Vi sender den til dig, når vi modtager den fra trykkeriet.
Vi trækker selvfølgelig først penge for din betaling/sender en faktura, når bogen er afsendt.