FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Erik Mygind
Udeskole
– TEACHOUT-projektets resultater
Pris 299,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  231
ISBN:  9788772162195
Udgave, år:  1, 2020
Oplag, år:  1, 2020
Udgivelse:  September 2020
Indbinding:  Paperback
Illustreret i farver
Best.nr.:  5657
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Udeskole rykker! Bogen her dokumenterer de positive effekter af regelmæssig udeundervisning.



Udeskole bygger på resultaterne fra forskningsprojektet TEACHOUT. De viser, at skolereformens ønsker om øget fokus på fysisk aktivitet, bevægelse, motivation og læring kan nås gennem en mere varieret skoledag med udeskole.

Siden årtusindeskiftet har flere og flere elever deltaget i regelmæssig udeundervisning; knapt en femtedel af danske grundskoler har en eller flere klasser, der undervises i udeskoleforløb. Bogen Udeskole går i dybden med det hidtil største kvantitative og kvalitative studie af udeskole i dansk og international sammenhæng. Blandt resultaterne er:

  • Udeskole kan øge graden af uforudsigelighed, så eleverne kan blive mere fleksible i deres opgaveløsning.
  • Regelmæssig udeskole kan øge elevernes læsefærdigheder.
  • Udeskole gennemført gennem et år øger elevernes lyst til skolearbejde.
  • Elevernes hjælpsomhed og empati styrkes gennem regelmæssig udeundervisning.
  • Udeskole kan have en positiv indvirkning på børn med adfærdsudfordringer som ADHD.
  • Udeskole bidrager til øget fysisk aktivitet.

Bogens forfattere beskriver og diskuterer ligeledes resultater fra de seneste 20 års forskning med fokus på det historiske og sundhedsmæssige aspekt, og de giver afsluttende læseren mulighed for at vurdere dansk udeskoleforskning i et internationalt perspektiv.

Den henvender sig især til lærere, pædagoger, skoleledelser og studerende med interesse for udeskolens potentialer, ligesom den bestemt også bør skabe refleksion hos politikere, der beskæftiger sig med spørgsmål om, hvordan grundskolen kan fremme sundhed, trivsel og læring.

Forfatterne er alle forskere og praktikere inden for udeskole i Danmark.


Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik