FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Karin Tweddell LevinsenBirgitte Holm Sørensen
It-didaktisk design
Pris 199,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  144
ISBN:  9788772162522
Udgave, år:  1, 2020
Oplag, år:  1, 2020
Udgivelse:  Oktober 2020
Best.nr.:  5600
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Det er afgørende, at skoler og gymnasier forstår at bruge it-didaktik både fagligt og tværfagligt i undervisningen. It-didaktisk design, der bygger på flere års forskning, ruster lærere til at inkludere it i deres undervisning.



It-didaktisk design retter sig mod alle fag og klassetrin. Den præsenterer den didaktisk model, LEDD-modellen, der adskiller sig fra andre modeller ved at lægge vægt på, at eleverne inddrages som deltagere i deres egne læreprocesser og dermed får indflydelse på egen læring.

Bogen giver en status på teknologien i dag og ser på centrale forandringer i den digitale udvikling. Forandringer der fordrer, at vi bliver mere bevidste om den som samfundsfænomen. Slutteligt kommer den ind på, hvordan man som underviser kan forholde sig undersøgende til egen praksis. Kapitlerne omfatter:

  1. Den digitale teknologi – et øjebliksbillede
  2. It i skolen – et historisk perspektiv
  3. It-didaktisk design
  4. At udvælge læringsressourcer og digital teknologi
  5. Den didaktiske LEDD-model i anvendelse
  6. Afslutning – den dobbelte didaktik

It-didaktisk design henvender sig til lærere i grundskolen og til undervisere og studerende på læreruddannelsen samt undervisere på ungdomsuddannelser.


Forfatterinfo:

Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. 

Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.

Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik