FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Charlotte AlbrechtsenIda C.R. Jakobsen
Spørgeskemaer der virker
Sæt modtageren i centrum
Pris 149,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  72
ISBN:  9788771189902
Udgave, år:  1, 2018
Oplag, år:  1, 2018
Udgivelse:  Oktober 2018
Indbinding:  Hæftet
Illustreret
Best.nr.:  4295
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Bogen her klæder dig på til at udarbejde et spørgeskema, som dine modtagere kan – og vil – svare på. Så du får flere og mere præcise svar og dermed bedre data. 



I dag vrimler internettet med spørgeskemaer, lige til at sende af sted. Problemet er bare, at de ikke er målrettet modtagerne.

Charlotte Albrechtsen og Ida C.R. Jakobsen har mange års erfaring med at udarbejde et spørgeskema, som både giver mange og gode svar. I bogen øser de ud af deres erfaringer, så du også kan lave et spørgeskema, der virker.

Det handler om, hvordan du bærer dig ad med at formulere spørgsmål og svar, som giver mening for dine modtagere, og om hvordan du organiserer begge dele, så spørgeskemaet får et godt flow. Bogen gennemgår bl.a.:

  • Hvad skal man vide, inden man går i gang?
  • Hvordan formulerer du bedst spørgsmålene?
  • Hvordan formulerer du bedst svarmulighederne?
  • Hvordan organiserer og tester du dit spørgeskema?

Sidst i bogen er en tjekliste til dit spørgeskema, så du er sikker på at få det hele med.

Spørgeskemaer der virker henvender sig til dig, som skal lave dit første spørgeskema, men kan også bruges af den mere erfarne som et opslagsværk eller en inspirationskilde, hvor du kan plukke fra de forskellige kapitler efter behov.


Forfatterinfo:

Charlotte Albrechtsen er ph.d. i virksomhedskommunikation og cand.mag. i litteraturhistorie og antropologi. Hun har mange års erfaring med at designe og gennemføre kvalitative og kvantitative undersøgelser. 

Ida C.R. Jakobsen er cand.mag. i læring og forandringsprocesser og bachelor i sociologi. Hun har i flere år beskæftiget sig med evalueringer i uddannelsessektoren og i den kommunale sektor.

Anmeldercitater:

»En god lille bog, som har udvidet min viden omkring spørgeskemaer. Bogen har givet mig en forståelse for, hvor vigtigt det er at være tydelige og klar i sine spørgsmål ift. respondenter«.
Bettina Østerby, psykomotorisk terapeut, eksistentiel kropsterapeut

»Overskueligt og enkelt guider denne bog læseren til en bedre forståelse af, at et spørgeskema ikke bare er et spørgeskema. Det skal for dem, der skal svare på spørgeskemaet være en god oplevelse. [...] Forfatterne skriver sidst i bogen ”Vi håber, vores bog har rustet dig til at designe et spørgeskema” – det kan jeg klart svare ja til! Skøn bog som jeg længe har savnet – let at bruge og helt sikkert en bog, jeg vil bede mine studerende stille på hylden med nødvendige og brugbare hjælperedskaber«.
Lene Qvortrup, Lektor på UCC

»En meget relevant bog for alle, der ønsker at vide, hvordan man griber arbejdet med at lave spørgeskemaer an. Bogen er meget anvendelig for begyndere. Men også øvede kan have glæde af de mange tips til at optimere spørgeskemaet«.
Lotte Olsen, kommunikatør og translatør

Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik