FRYDENLUND.DK / VAREBESKRIVELSE



NYHEDSBREV
Din e-mail

Tilmeld mig følgende nyhedsbreve:






Frameld nyhedsbreve

EU’s Persondataforordning:
I henhold til EU’s persondataforordning accepterer jeg hermed ved tilmelding til nyhedsbreve fra Frydenlund A/S, at Frydenlund A/S gennem udbyderen Ubivox Danmark ApS må sende mig nyhedsbreve på min e-mailadresse, indtil jeg selv framelder mig ordningen. Herefter bliver min e-mailadresse slettet. Jeg har mulighed for at klage til Datatilsynet. Dataansvarlig: Vibe Skytte.

AKTUELT TEMA
Aktuel tema billede
Regine Wowk AndersenMette Minor Andersen
Pressearbejde i praksis
– håndbog for kommunikationsmedarbejdere
Pris 249,00 kr.
Klik på billedet for at se et større billede

Antal sider:  164
ISBN:  9788771183870
Udgave, år:  1, 2015
Oplag, år:  1, 2015
Udgivelse:  Januar 2015
Indbinding:  Hæftet m. flapper
Best.nr.:  3601
 

Se alle vurderinger af varen

Du skal være logget på for at kunne afgive din vurdering.

Har du kontakt til pressen på din arbejdsplads, selvom det ikke er dit primære arbejdsområde? I denne bog får du gode råd til at udføre pressearbejde – så journalisten lytter, og chefen smiler.



• Hvorfor er det så svært at få en journalist til at skrive om lige netop din gode historie?
• Hvordan forklarer du chefen, at I ikke kan komme i Aftenshowet med lige denne historie?

Enhver kommunikationsmedarbejder, der har prøvet at lave pressearbejde, kan nikke genkendende til ovenstående. Og at det vrimler med famlende pressemedarbejdere samt irrelevante og dårligt formulerede pressemeddelelser kan de fleste journalister skrive under på.

Man kan ikke uddanne sig i pressearbejde – det er learning by doing! Men nu har to erfarne kommunikatører skrevet den bog, de gerne selv ville have haft, da de stod i deres første job. Faktisk kan den være god at have i baghånden for alle, der laver pressearbejde.

Bogen er skrevet til den medarbejder, som ikke har pressearbejde som sit primære arbejde, men fra tid til anden skal løse presseopgaver. Den kan læses fra ende til anden som en introduktion til disciplinen pressearbejde eller som en opslagsbog, du griber fat i, når du står over for en konkret opgave med at synliggøre et budskab i medierne.


Forfatterinfo:

Regine Wowk Andersen er cand.phil. i litteraturvidenskab. Hun har været medlemssekretær i Folketinget, presse- og kommunikationsmedarbejder i H:S (i dag Region Hovedstaden) og karriererådgiver i Dansk Magisterforening. Siden 2005 har Regine haft egen virksomhed – Wowk – PR og kommunikation – hvor hun løser opgaver for offentlige og private virksomheder.

Mette Minor Andersen er cand.mag. i retorik og filmvidenskab med efteruddannelser i projektledelse og analytisk journalistik. Hun har arbejdet som ekstern lektor på Københavns Universitet (kommunikation og faglig formidling), været kommunikationsmedarbejder og redaktør i H:S (i dag Region Hovedstaden), kommunikationskonsulent i innovationsfabrikken IPU og som selvstændig i Kommunikations-Teamet. Hun er i dag kommunikationsmedarbejder i DTU Fødevareinstituttet og i innovationsplatformen InSPIReFood. Hertil er hun medforfatter til bogen Slip din viden løs – håndbog i faglig formidling (2013).

Anmeldercitater:
stjernestjernestjernestjernestjerne

»En rigtig god håndbog med strejf af humor og helt fri for varm luft«.
Danske Kommuner

»Denne bog beskriver den hverdag og de udfordringer, man som kommunikationsmedarbejder møder med pressearbejde. Jeg vil bestemt bruge den i mit arbejde med kommunikation«.
Lotte Olsen, kommunikatør, translatør og cand.ling.merc.

stjernestjernestjernestjernestjerne

»Netop pressehåndværket, ikke de store forkromede strategier, beskriver bogen på en måde, der gør den både let at læse og let at anvende. […] ganske enkelt en både god og gedigen bog, og den er alle pengene værd. Mere er der vist ikke at sige om det«.
Berlingske Business

stjernestjernestjernestjerne

»Jeg anbefaler bogen til alle, der udfører pressearbejde uden at have det som deres primære opgave […]«.
Jyllands-Posten Karriere

stjernestjernestjernestjerne

»Det er en velskreven bog. Ikke overraskende med bogens emne«.
Henrik Ørholst, Børsen

stjernestjernestjernestjernestjerne

»[…] som opslagsværk og støtteværktøj til at komme i medierne, og gøre chefen glad når det lykkes, skal bogen klart have fem ud af fem stjerner«.
Dansk Kommunikationsforening

Andre titler af samme forfatter:
Andre kunder har også købt disse titler:

Du skal logge ind før du kan tilmelde dig bogklubben.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan gennemføre købet.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

Du skal logge ind før du kan afgive en vurdering for varen.

Er du tidligere kunde eller medlem af Frydenlunds Bogklub, så log dig ind øverst til højre på siden.
Er det første gang, du køber på frydenlund.dk, så klik på 'Ny kunde' - også øverst til højre på siden.

vis bogforside
Cookies politik