Sammenhængskraft
– ledelsesstrategi og fundament for ansvarlig vækst, bæredygtig ledelse og forandringsevneHvorfor har nogle virksomheder større succes end andre med at vokse og navigere i forandring, vedholdende at udvikle sig positivt, tiltrække kunder og stærke medarbejdere – og blive ved med at være relevante?
En væsentlig del af deres store succes kan tilskrives, at de har høj sammenhængskraft. I bogen Sammenhængskraft fremhæver forfatterne bl.a. JYSK, Rains, Audo og Grundfos for alle at have høj sammenhængskraft med afsæt i en veldefineret og sammenhængende kerne, de konsekvent omsætter til praksis i deres lederskab og samarbejde i virksomheden. Det hjælper dem til: ansvarlig vækst, bæredygtig ledelse, forandringsevne og den vej deres store konkurrencekraft.
Styrk konkurrenceevne og lederskab med sammenhængskraft!
I Sammenhængskraft får du svarene. Den er en praktisk ledelsesbog, der kan anvendes både som inspiration og helt konkret til at aktivere sammenhængskraft som ledelsesstrategi. Den giver konkrete værktøjer, løsninger og fremgangsmåder, der sikrer, at du kan styrke konkurrenceevnen og lederskabet i din virksomhed. Bogen udfolder ledelsesstrategien i tre dele:
• Hvad går sammenhængskraft som strategi ud på, og hvorfor har virksomheder med højsammenhængskraft større succes end andre?
• Hvordan understøtter de tre drivkræfter for høj sammenhængskraft – kerne, samarbejde og lederskab – hinanden?
• Hvordan implementerer og forankrer du strategien i praksis?
Bogen henvender sig til topchefer, virksomhedsejere, bestyrelsesmedlemmer og ledere, der er interesserede i at styrke deres virksomhed, ledelse og organisation med sammenhængskraft – uanset om virksomheden er ung eller gammel, lille eller stor.
»Bogens forfattere er tydeligt meget vidende på området, og både dybden i viden og den gennemarbejdede tekst gør bogen anbefalingsværdig. […] Bogen bør læses af alle, der er nysgerrige på, hvordan man får sammenkoblet virksomheders kerne med ledelse og skabt en sammenhængskraft, der giver styrke til at modstå svære tider og prioritere mellem valgmuligheder. Egentlig er sammenhængskraft ikke raketvidenskab. Men det er nemmere at udtale og beskrive, end det er at føre det ud i livet. Det understreges i flere case-eksempler – og det giver undervejs i beskrivelserne en voksende respekt for det arbejde, der skal lægges, hvis man ønsker at høste frugterne af ’sammenhængskraft’.«
Sofie Breum, InsideBusiness, 14. november 2024
5 stjerner - ★★★★★
»Sammenhængskraft er en bog, der adskiller sig ved sin konkrete tilgang til ledelsesstrategi. […] Bogen tilbyder solide værktøjer og løsninger til at styrke virksomhedens kerne. Forfatternes erfaringer skinner tydeligt igennem, hvilket gør indholdet både praktisk anvendeligt og troværdigt. […] Afslutningsvis er det værd at nævne, at bogen også visuelt er gennemarbejdet. Den er pænt layoutet, overskuelig og krydret med fængende farver og illustrative billeder, der gør den indbydende og nem at bruge.«
Nadja Joensen, Karrieren.nu, 17. oktober 2024
Dorthe Krogh Jensen, CMO hos EPOS/Demant, 3. oktober 2024
Antal sider: 297
ISBN: 9788772169163
Udgave, år: 1, 2024
Oplag, år: 1, 2024
Udgivelse: 26-08-2024
Indbinding: Hæftet m. flapper
Best.nr.: 21322