Anerkendende kommunikation (e-bog, epub)
– med empatien som vejviserDenne bog er en vejviser i anerkendende kommunikation. Den er til dig,
der ønsker at arbejde bevidst med din kommunikation, især i arbejdet med børn og unge.
- Hvordan kan vi kommunikere mere autentisk og tydeligt?
- Hvordan kan vi undgå at dømme og vurdere og i stedet være åbne og nysgerrige?
- Hvordan kan vi opnå empati med os selv og den anden?
- Hvordan kan vi sige nej på en anerkendende måde?
- Hvordan kan vi lytte empatisk til den andens brok og frustration?
Forfatteren tager afsæt i det bedste fra Ikkevoldelig Kommunikation (IVK, også kaldet girafsprog) og Appreciative Inquiry. På den baggrund skaber hun sine 3 principper i anerkendende kommunikation. Bogen viser, hvordan vi bedre kan identificere de behov og værdier, der er på spil i en samtale eller konflikt og dermed være mere tydelige og autentiske i vores kommunikation med både børn og voksne.
Bogen er skrevet til pædagoger, lærere, terapeuter, psykologer, socialrådgivere og alle andre, der arbejder med – eller bare omgås – mennesker.
Forord af Margrethe Brun Hansen
»Bogen hjælper os til at forstå, hvordan vi kan forberede vores relationer til andre mennesker gennem anerkendelse og værdsættende samtaler. […] Kærligt velskrevet bog, som jeg kan anbefale alle, der i deres daglige virkelighed arbejder med relationer og møder mellem mennesker«.
Lene Qvortrup, lektor på Københavns Professionshøjskole
»Jeg glæder mig til at bruge den endnu mere, både privat og arbejdsrelateret. […] Dejlig bog – det er så nemt for mig at anbefale den. Meget relevant«.
Bettina Østerby, psykomotorisk terapeut, eksistentiel kropsterapeut
»Kan anbefale bogen til alle, der ønsker at arbejde bevidst med deres kommunikationsform«.
Emma Javadi Moth, Socialpædagog
»Jeg må indrømme, at jeg blev overrasket ved læsningen, da jeg troede, at jeg vidste meget om den anerkendende kommunikation og metoderne, som fører til en god kommunikation. Forfatteren har formået at skrive en ny bog om anerkendende kommunikation – med nye vinkler og metoder, som er vejviser i færden med og blandt mennesker«.
Ute Wagner, afdelingsleder hos Tønder Kommune
»Det har været en personlig berigelse og et fagligt inspirerende pust at læse bogen. Den får på enkle måder kastet lys på praksisnære knuder i vores tænkning, i vores relationer til andre og i det pædagogiske arbejde […] Jeg vil varmt anbefale bogen til private som til fagpersoner«.
Berit Mikkelsen, certificeret IVK-træner og selvstændig konsulent
»Jeg oplever hendes bog som en god grundbog, der kan bruges af alle. [...] Har man ikke før læst om girafsprog og den anerkendende samtale, er denne bog et godt sted at starte«.
Ulla Bechsgaard i Jyllands-Posten
4 stjerner - ★★★★
»Indholdet vil i sin essens været let tilgængeligt og i mange tilfælde velkendt for de fleste i den pædagogiske verden, men ikke desto mindre fungerer det fint at bruge bogen som en høflig og velfunderet reminder om, hvorfor vores tilgang til de børn, unge og forældre, vi møder på vores vej, er så afgørende for, hvordan kommunikation og relation folder sig ud«.
Folkeskolen
Antal sider: 0
ISBN: 9788772161655
Udgave, år: 1. epub-udgave, 2020
Oplag, år:
Udgivelse: 10-01-2020
Indbinding: Ikke opgivet
Best.nr.: 6215